Rendement maken kan alleen als je vol inzet op automatisering

Interview met Marco Gregoor, Heilbron

/api.php/files/image/id/5b28eeb44f72bd29718b4567

Dat consolidatie interessante kansen biedt, zagen Marco Gregoor en Frank Germans al in 2007 toen zij samen Heilbron overnamen. Nu, bijna tien jaar later, runnen zij een succesvolle onderneming waarmee zij streven de nummer één op het gebied van IT én toegevoegde waarde te zijn. Heilbron dankt zijn groei niet alleen aan diverse overnames en IT-investeringen, het bedrijf is zelf ook recent gefuseerd met SUCSEZ/UPIVA en sindsdien werken zij samen onder vlag SUCSEZ-Groep.

‘Heilbron had een goede naam en beschikte destijds over een kleine volmacht’, vertelt Marco. ‘We besloten om het dienstenpakket uit te breiden in de vorm van serviceproviding omdat wij kansen zagen in het invullen van de behoeftes van tussenpersonen’. Heilbron werd het bemiddelingsbedrijf en Mandaat werd opgericht als volmachtbedrijf en serviceprovider. ‘Hiermee realiseerden we forse groei in het volume en dat maakte het mogelijk te investeren in IT. Rendement maken kan alleen als je vol inzet op automatisering.’

Hetzelfde DNA

Inmiddels beschikt Heilbron over een IT-afdeling met zeventien mensen op de payroll, maar dat ging niet vanzelf. ‘In 2012 was de branche volop in beweging, wet- en regelgeving werd strenger, de markt verhardde en onze IT-kosten rezen de pan uit’, blikt Marco terug. ‘Wij zochten daarom naar een manier om sneller te groeien en kwamen in contact met SUCSEZ/UPIVA. Al snel merkten we dat we hetzelfde DNA en dezelfde groeiambities hadden. Omdat onze specialisatie complementair is, verbreden we met een samenwerking ons dienstenaanbod.’ De fusie verliep daardoor soepel en sinds medio 2017 opereren beide partijen als één bedrijf, de SUCSEZ-Groep.

Hubs in alle windstreken

De SUCSEZ-Groep heeft een duidelijke strategie. ‘Op dit moment hebben we vestigingen langs en rondom de hele A12, maar we willen uitbreiden naar alle windstreken van het land. Daar creëren we hubs, grote bemiddelingsbedrijven met een volmacht, die de lokale adviseurs bedienen.’ Marco gelooft erg in lokale betrokkenheid. ‘Het is voor ons belangrijk om lokaal krachtig te zijn en de identiteit van kantoren te behouden’, vervolgt hij. ‘Een adviseur ter plaatse kent zijn klanten en weet als geen ander waar ze behoefte aan hebben. Daarnaast communiceert een Limburger gewoon anders dan een Fries.’

Toegevoegde waarde

De SUCSEZ-Groep zoekt daarom gericht naar assurantiekantoren die waarde toevoegen in de keten. ‘Dat zijn bijvoorbeeld kantoren die met hun niche of specialisatie iets toevoegen aan ons totale dienstenpakket. De recente overname van Lands Advies is daar een mooi voorbeeld van. Hierdoor beschikken wij nu als een van de weinigen over een AOV-volmacht.’ Een ander voorbeeld dat Marco noemt komt voor uit de fusie met SUCSEZ/UPIVA. ‘We hebben nu de specialisatie van zorgcollectiviteiten die onze propositie van Mandaat En “De Verzuimeconoom” perfect aanvullen. Heel waardevol, want hiermee kunnen we zakelijke klanten met hun werknemers volledig begeleiden in het traject van de eerste ziekmelding tot en met de re-integratie van medewerkers.’

Menselijke factor

Het uitgangspunt bij een overname is altijd de menselijke factor. ‘Er moet een klik zijn’, volgens Marco. ‘Cultuurverschillen zijn er altijd, maar we zijn nog nooit tegen problemen aangelopen. Het vergt wat meer veerkracht en we houden er rekening mee dat mensen een overname of fusie eng vinden.’ Die angst vindt Marco heel begrijpelijk. In de aanloop naar een overname of fusie geeft hij daarom altijd een presentatie over de visie, missie en strategie van de SUCSEZ-Groep aan nieuwe medewerkers. ‘Vaak neemt dit al heel veel angst weg. De kans dat er meer mensen bij komen is vaak groter dan er weg moeten’, vertelt Marco.

ANVA is een perfecte prolongatiemachine. Het loopt als een trein en ANVA is enorm stabiel

Excellente IT

Het doel van SUCSEZ-groep is om binnen drie jaar de omzet te verdubbelen. ‘Dat kan alleen als je nummer één bent op het gebied van toegevoegde waarde voor je klanten.’, stelt Marco. ‘We willen de adviseurs volledig ontzorgen door het leveren van excellente IT. Een adviseur beschikt altijd over een compleet klantbeeld en hierdoor kunnen ze binnen 24 seconden een volledige verzuim offerte inclusief uitgewerkt adviesrapport uitbrengen in de look and feel van hun eigen kantoor. Doordat wij nu over veel volmachten beschikken, bieden we adviseurs en hun klanten een breed assortiment verzekeringen om goed te kunnen vergelijken en het beste passende advies aan te bieden.’

Standaardisatie

Door de steeds grotere volumes waar de SUCSEZ-Groep mee te maken heeft, is het cruciaal dat de software van ANVA deze volumes aankan, zoals bij de prolongatie. ‘ANVA is een perfecte prolongatiemachine. Het loopt als een trein en ANVA is enorm stabiel’, geeft Marco aan. ‘De kracht van ANVA zit hem in zijn flexibiliteit, maar door de vele vrije labels is die flexibiliteit ook de grootste uitdaging tijdens een overname.’ Zelf heeft de Heilbron groep enkele jaren geleden samen met ANVA het hele systeem gestandaardiseerd. ‘Nieuw aangesloten kantoren ervaren direct veel voordelen van onze gestandaardiseerde omgeving’, zegt Marco. ‘Standaardisatie is iets waar ANVA dan ook zwaarder op in mag zetten.’

VOLG ONS OP SOCIAL MEDIA

En blijf op de hoogte van al ons nieuws, onze events, webinars & blogs

MEER WETEN OVER DE TOEGEVOEGDE WAARDE VAN ANVA?

Mail of bel ons gewoon even!

033 - 4798200 Mail ons