Robuuste en bewezen backoffice software

Met ANVA Backoffice maken wij je werkzaamheden efficiënter en makkelijker. Van polisadministratie en schadeafwikkeling tot prolongatie, boekhouding, facturatie en debiteurenbewaking; onze high-performance backoffice verwerkt intensieve processen moeiteloos, ongeacht het volume. Onze backoffice is volledig compliant en helpt je om veilig én snel te werken. Deze krachtige oplossing heeft zich inmiddels ruimschoots bewezen en wordt al jarenlang naar tevredenheid gebruikt door het grootste deel van de volmacht kantoren en serviceproviders in Nederland.

Betrouwbare administratie

Polisinformatie gemakkelijk en efficiënt bijhouden kan met ANVA Backoffice dankzij de uitgebreide software voor prolongatie, incasso en excasso. De oplossing is geschikt voor een variabele polisopmaak en vastlegging van provisiepercentages. Daarnaast ondersteunt het je met automatische aanlevering van omzetgegevens van volmachtzaken aan de volmachtgever. Naast de polisadministratie kent ANVA Backoffice ook een complete schadeadministratie en agendering binnen het schadeprogramma. En tot slot is er een breed scala aan functionaliteiten binnen sub- en grootboekadministratie, de mogelijkheid om een volledige subagenten- en tussenpersonenadministratie te voeren en uitgebreide mogelijkheden voor debiteurenbewaking.

Dubbele invoer is verleden tijd

ANVA Backoffice beschikt over handige koppelingen die u helpen om efficienter te werken en dubbele invoer tot een minimum beperken. Met deze services ontstaat er een optimale samenwerking tussen assurantieadviseur, dealer, schadehersteller, verzekeraar (volmacht) en expert. Zo kunt u realtime gegevens over verzekerden en voertuigen opvragen, premies voor zowel acceptatie als prolongatie ophalen en fraude- en postcodechecks uitvoeren. Speciaal voor beursmakelaars is er een e-ABS koppeling. Met dit ICT-systeem van VNAB waarmee kunnen makelaars, verzekeraars en expertisebureaus digitaal onderling gegevens kunnen uitwisselen. Ook die data hoeft daardoor maar één keer ingevoerd te worden.

Dubbele invoer is verleden tijd

ANVA Backoffice beschikt over handige koppelingen die u helpen om efficienter te werken en dubbele invoer tot een minimum beperken. Met deze services ontstaat er een optimale samenwerking tussen assurantieadviseur, dealer, schadehersteller, verzekeraar (volmacht) en expert. Zo kunt u realtime gegevens over verzekerden en voertuigen opvragen, premies voor zowel acceptatie als prolongatie ophalen en fraude- en postcodechecks uitvoeren. Speciaal voor beursmakelaars is er een e-ABS koppeling. Met dit ICT-systeem van VNAB waarmee kunnen makelaars, verzekeraars en expertisebureaus digitaal onderling gegevens kunnen uitwisselen. Ook die data hoeft daardoor maar één keer ingevoerd te worden.

De belangrijkste features

Prolongatie

Voor de basisprocessen binnen je organisatie kun je vertrouwen op de bewezen robuustheid van onze prolongatie-functionaliteit. Van het selecteren van de polissen waarvoor een nieuwe termijn in gaat tot het eventueel vervaardigen van groene kaarten, aanhangsels en andere prolongatiestukken, met ANVA Backoffice ben je ervan verzekerd dat je prolongatieproces gesmeerd verloopt, ook bij grote volumes.

Polisadministratie

Verzekeringspolissen registreer je efficiënt dankzij vereenvoudigde invoer van gegevens, complete polisoverzichten en software voor prolongatie, incasso en excasso. De registratie van polisinformatie is variabel en de structuur is geschikt voor pakketpolissen of meerdere dekkingen. Polisbladen zijn ook variabel op te maken per product of per branche. Deze worden automatisch opgebouwd zodat je alleen de variabele gegevens hoeft in te voeren.

Polisadministratie

Verzekeringspolissen registreer je efficiënt dankzij vereenvoudigde invoer van gegevens, complete polisoverzichten en software voor prolongatie, incasso en excasso. De registratie van polisinformatie is variabel en de structuur is geschikt voor pakketpolissen of meerdere dekkingen. Polisbladen zijn ook variabel op te maken per product of per branche. Deze worden automatisch opgebouwd zodat je alleen de variabele gegevens hoeft in te voeren.

Claimsadministratie

Met VPI Schadebehandeling kunnen volmachtkantoren realtime schade-informatie en boekingsgegevens uitwisselen met maatschappijen voor de overdracht van de schadebehandeling en de synchronisatie van financiële administratie. Denk aan de overdracht in de behandeling van schadedossiers, meldingen van grote schades, overdracht van letselschade, buitenlandschade en het uitwisselen van reserveringen en uitkeringen.

Financiële administratie

De software voor debiteurenbeheer ondersteunt een aanmaningenprocedure waarin automatisch per soort factuur het juiste aanmaningformulier wordt geselecteerd en vaste acties worden ingeregeld. Voor een efficiënte boekhouding zijn er koppelingen met diverse boekhoudpakketten zoals Exact Online. Daarnaast beschikt ANVA over een module waarmee elektronische dagafschriften automatisch worden verwerkt en afgeboekt.

Financiële administratie

De software voor debiteurenbeheer ondersteunt een aanmaningenprocedure waarin automatisch per soort factuur het juiste aanmaningformulier wordt geselecteerd en vaste acties worden ingeregeld. Voor een efficiënte boekhouding zijn er koppelingen met diverse boekhoudpakketten zoals Exact Online. Daarnaast beschikt ANVA over een module waarmee elektronische dagafschriften automatisch worden verwerkt en afgeboekt.

Tijdsregistratie

Realiseer een sluitende urenregistratie op een snelle en overzichtelijke manier. Met de hulpmiddelen in ANVA wordt je tijdsbesteding tot in detail bijgehouden per gebruiker, per taak, per afspraak, per document, per email en uiteraard per klant. Naast tijd kun je ook een inhoudelijke registratie maken zodat je altijd terug kunt zien waaraan en hoeveel tijd je hebt besteed.

Concernmodule

Met de concernmodule ‘kunnen meerdere kantoren in één ANVA-systeem werken en meerdere portefeuilles administreren die commercieel en/of financieel volledig gescheiden moeten blijven. Het beheer verloopt dan vanaf één centrale plaats voor alle kantoren. Alle kantoren maken gebruik van dezelfde labelcoderingen en lay-out van formulieren, overzichten enz. Daarnaast kan de boekhouding per kantoor, of per concern worden geadministreerd.

Concernmodule

Met de concernmodule ‘kunnen meerdere kantoren in één ANVA-systeem werken en meerdere portefeuilles administreren die commercieel en/of financieel volledig gescheiden moeten blijven. Het beheer verloopt dan vanaf één centrale plaats voor alle kantoren. Alle kantoren maken gebruik van dezelfde labelcoderingen en lay-out van formulieren, overzichten enz. Daarnaast kan de boekhouding per kantoor, of per concern worden geadministreerd.

Interview Centraal Volmacht Bedrijf

“Onze co-volmachten zijn local hero's”

Fusies en overnames zijn niet de enige vormen van consolidatie. Samenwerken is ook een manier om slagkracht te vergroten. Centraal Volmachtbedrijf doet dat voortvarend en succesvol, ondersteund door ANVA’s Backoffice met Concernmodule.

Interview Marco Gregoor, Heilbron

“Rendement maken kan alleen als je vol inzet op automatisering”

Marco Gregoor, partner bij Heilbron/Suczes-groep, vertelt over de rol van ICT in een bedrijf dat zich laat kenrmerken door zeer sterke groei. ‘ANVA is een perfecte prolongatiemachine. Het loopt als een trein en is enorm stabiel. De kracht van de software zit hem in zijn flexibiliteit’.

Interesse in ANVA Backoffice?

ANVA Backoffice maakt onderdeel uit van ANVA Hub. Wilt u meer weten over deze oplossing en/of de andere mogelijkheden die ANVA Hub te bieden heeft? Neem direct contact met ons op.

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Blijf op de hoogte van de laatste nieuwtjes en schrijf je in voor de ANVA nieuwsbrief