Klantcase
ANVA 4/5

Nieuw kantoor, nieuwe data, nieuwe start (met een beetje hulp van ANVA)

19
May
2025
Bakker Ganzeveld is sinds januari niet meer onderdeel van Bakker Assurantiegroep. Jaren waren ze onderdeel van Bakker Assurantiegroep. Een bv waar zes kantoren onder vielen. Vijf van de zes zijn overgenomen door een grote organisatie. Bakker Ganzeveld is het grootste kantoor met het meeste personeel en wil zelfstandig blijven. Maar hoe haal je de data van een kantoor uit een ANVA-omgeving waar zes kantoren in werken?

“Wij hebben onze ICT uitbesteed aan een externe partij en die had weinig ervaring van ANVA”, vertelt Office Manager Joke Medendorp-Miner. “Dus we wisten zeker dat we de consultants van ANVA hard nodig hadden om de afsplitsing mogelijk te maken. Want we konden de klus zeker niet zelfstandig voor elkaar krijgen. En dan moest het eigenlijk ook nog zo snel mogelijk.”

Wat moet er over?

“Na een telefoontje met Koen (red. Accountmanager van ANVA) zaten we snel om tafel en zijn alle ballen gaan rollen. Ik heb veel contact gehad met de ANVA-consultants. Want: wat moet er over? Wat moet eruit? Hoe gaan we het overzetten? Wij moesten terug naar de meest simpele versie met alleen onze eigen data. In totaal heeft het drie dagen geduurd voordat alle data was overgezet. En nog fijner: het gebeurde allemaal op de achtergrond dus tussentijds konden wij gewoon verder werken in ANVA.”

Meer overzicht

“We moesten heel veel dingen opnieuw instellen. Bepaalde functies zijn niet meteen hetzelfde als dat het was. Daar heeft Arne (red. ANVA Consultant) met zijn collega’s ons enorm bij geholpen en daar werd het ook direct een stuk overzichtelijker van. Zo waren bepaalde onderdelen in beheer echt een rommeltje. Bijvoorbeeld informatie die in de verzekeringsgegevens stond, maar niet meer relevant was, zoals gesloten kantoren en voormalig producenten en gebruikers. Wat ook echt fijn was, waren de vragen die we terugkregen: ‘Werkt alles nu? Mis je nog dingen?’.

Voorbereid op het ergste

“Ik was op het ergste voorbereid, maar vond het uiteindelijk heel erg meevallen. Er is zo ontzettend veel werk verzet. Je ziet een boel dingen van tevoren die fout zouden kunnen gaan, maar het viel echt heel erg mee. We zijn nu net verhuisd naar een nieuwe locatie. Daar hadden we nog geen vast IP-adres. Waren we net klaar met de afsplitsing stonden we weer bij ANVA voor de deur”, zegt Joke lachend.

Heb jij ook een technische uitdaging?

Gaat jouw kantoor binnenkort zelfstandig verder? Kun je wel wat hulp gebruiken met de opschoning voor de komst van ANVA 6? Neem dan contact met ons op.

Consultancy
Meer weten?
Neem contact met ons op
Neem contact op met
Naomi
Stol