Klantcase

Business Insights: ‘Hoe dichter de data-tool zich bij de bron bevindt, hoe beter’

16
December
2024
ANVA Business Insights: de allereerste ANVA 6 module die 24/7 online toegankelijk is en die uitgebreide en overzichtelijke rapportages, selecties en dashboards maakt. Als een van de eerste klanten startte Raetsheren afgelopen najaar met de Business Insights pilot voor volmachtkantoren. Said Boudriz, CITO bij Raetsheren, vertelt waarom Raetsheren graag meedeed aan deze pilot en wat zijn verwachtingen van Business Insights zijn.

‘Risicomanagement is een constant proces. En dat maakt dat de toegang tot data en het analyseren ervan eveneens een constant proces is. Om op juiste wijze aan dit proces invulling te kunnen geven, kunnen rapportage tools zoals Business Insights een positieve bijdrage leveren. Vandaar dat wij graag deelnamen aan de pilot van ANVA Business Insights.

Bij Raetsheren-Acrisure hechten we bijzonder veel waarde aan het gebruik van data om relaties zo goed mogelijk van advies te kunnen voorzien. Het registreren van kwalitatief goede data in de systemen waarmee wij werken is vanzelfsprekend dan ook de eerste stap. Maar het op juiste wijze kunnen analyseren van deze data, en het verkrijgen van inzicht in de data op basis waarvan vervolgkeuzes gemaakt kunnen worden, is echt stap 2. Geen makkelijke stap en werd in onze markt in het verleden vaak via handmatige exercities in Excel gedaan. Een rapportage tool zoals ANVA Business Insights, die onze medewerkers op relatief eenvoudige wijze inzicht geeft in de data is echt een mooie vorm van “ontzorging”. En draagt bij aan het realiseren van onze missie “Risicobewuste organisaties bijstaan in (toekomstige) bedrijfscontinuïteitsuitdagingen met persoonlijk, innovatief, data-gedreven maatwerkadvies.”

Wat verwachten jullie als organisatie van Business Insights?

Voor ons is het van belang dat de Business Insights tool niet alleen de data die we in ANVA hebben op een makkelijke manier weergeeft. Maar ook dat we data vanuit verschillende invalshoeken kunnen benaderen. De vragen die we elke dag beantwoorden zijn verschillend. Daarom is het fijn dat we met Business Insights op verschillende manieren inzicht krijgen in onze data.

Mijn collega’s zijn al jaren gewend aan het werken met data-inzichten zoals premie-schadestatistieken, gemiddelde schadelast en gemiddelde schadefrequentie. Dat is een basis inzicht. Maar we gaan ervan uit dat ANVA Business Insights ons een verdere verdieping op gaat leveren en veel meer in staat stelt om het eerder door mij aangehaalde proces op de juiste wijze vorm te kunnen geven. Dit op een zeer efficiënte wijze kunnen doen, is helemaal prettig. En in de tijd waarin wij met elkaar werkzaam zijn eigenlijk een onontbeerlijk vereiste.

Wat vinden jullie ervan dat ANVA deze tool zelf heeft ontwikkeld?

Een goede ontwikkeling. Het gemiddelde IT-landschap in de verzekeringsbranche bestaat uit een wirwar van applicaties. Naarmate het aantal applicaties toeneemt, neemt ook de kans op problemen in de data-keten toe. Zoals ik reeds benadrukte is het kunnen gebruiken van kwalitatief goede data een belangrijk vereiste voor de manier waarop wij werken. Consistentie en stabiliteit zijn hierbij erg belangrijk. Hoe dichter de data-tool zich bij de databron bevindt, des te kleiner de kans op problemen. Daarom waarderen wij dit initiatief en namen wij deel aan de pilot.

Wil je meer weten over Business Insights? Neem dan een kijkje op onze module pagina.

Naar Business Insights
Meer weten?
Neem contact met ons op
Neem contact op met