EMS is een onafhankelijk Nederlands softwarehuis met een uniek en automatisch schadeafhandelingssysteem in de Microsoft Azure cloud. De kern van het aanbod is de EMS Claimsengine®. Deze software maakt het mogelijk om voor bulkschades binnen motorvoertuigen-, inboedel-, mobiele devices-, opstal-, aansprakelijkheids- en reisverzekeringen een volledig dossier aan te maken in ANVA en waar mogelijk automatisch (via STP) af te wikkelen.
De Claimsengine® van EMS is overal ter wereld toegankelijk. 24 uur per dag, zeven dagen per week kunnen jouw verzekerden schades aanmaken. Ook de schadebehandelaar kan op ieder gewenst moment een schademelding oppakken of de afhandeling ervan op een later moment voortzetten. Schademeldingen worden snel en gemakkelijk (via STP) behandeld, doordat de vele nodige controles automatisch worden uitgevoerd. Schadehoogtes worden gevalideerd en vastgesteld. En ook de afwikkeling van schades is consistent en efficiënt. Alle gegenereerde data wordt in ANVA opgeslagen, als kernapplicatie van jouw bedrijfsvoering. Zonder dat er in verschillende gegevenssystemen informatie moet worden opgehaald en/of geaggregeerd.
Bulkschades automatisch afgehandeld. Innovatieve oplossingen om het claimsproces voor klanten te vereenvoudigen en versnellen. De Claimsengine® van EMS zorgt ervoor dat jouw personeel meer tijd overhoudt om ingewikkelde schades te behandelen. De Claimsengine® is uniek en laat zien dat innovatie op de schadeverzekeringsmarkt broodnodig is. Waar het regulier claimsproces veel papierwerk vereist, worden bulkschades met behulp van de Claimsengine® automatisch doorgezet. En wordt jouw klant tijdens het gehele proces op de hoogte gehouden.
“Vanuit DiVerz! hebben we de implementatie van EMS als project opgepakt en de ClaimsEngine per kantoor uitgerold. Daarbij hebben we geleerd om niet ‘te groot’ te willen starten, maar gericht en met focus samen aan de slag te gaan. De betrokkenheid van onze schadeteams is daarbij essentieel. Binnen NDB Groep maken inmiddels alle kantoren gebruik van EMS. Per kantoor monitoren we het gebruik en vragen we ervaringen uit, om te leren en te ontdekken waar we nog kunnen verbeteren.
We zochten een oplossing die ons kon helpen bij het vereenvoudigen van onze werkwijzen, klantvriendelijk afhandelen van schademeldingen, versneld afwikkelen van schades en die tegelijkertijd zorgt voor een verhoogde klanttevredenheid. Onze keuze voor de koppeling tussen ANVA en EMS blijkt de juiste, ook onze schadebehandelaars geven aan dat het een heel fijn hulpmiddel is. De uitvraag en afwikkeling verloopt soepel, terwijl op de achtergrond controle elementen goed geborgd zijn en automatisch worden uitgevoerd. Ook de samenwerking met ANVA en EMS vinden we erg prettig. Er zijn korte lijnen, er wordt goed geluisterd naar onze input en altijd meegedacht hoe we ideeën naar de praktijk kunnen vertalen.”
- Boudine van de Klooster, operationeel manager NDB Groep en DiVerz!, klant en ambassadeur van ANVA