Nieuws

Vergroot je ANVA kennis met de ANVA Academy

4
December
2023

Door de consolidatiegolf in de verzekeringsmarkt neemt het aantal ANVA beheerders af. Dat heeft verschillende oorzaken. Denk aan beheerders die met pensioen gaan of die door rationalisatie een andere functie gaan bekleden. Omdat de complexiteit van grotere ANVA omgevingen toeneemt, neemt ook de behoefte aan extra trainings- en opleidingsmogelijkheden van ANVA oplossingen toe. Dé reden dat we begin dit jaar zijn gestart met de ANVA Academy. Naomi Stol (Lead Consultancy bij ANVA) en Koen Zeggelaar (Accountmanager bij ANVA) vertellen er meer over.

Het opleiden van medewerkers en beheerders is niet nieuw. Desondanks vragen de veranderende behoeftes bij klanten om een nieuwe aanpak. Om deze reden zijn voor de ANVA Academy de krachten van consultants, Customer Support en accountmanagers gebundeld. Naomi: “Door de veranderingen in onze markt verandert ook de wens voor de onderwerpen. Van beheerders tot aan schade-experts en van beginners tot aan gevorderden: de Academy biedt een totaalpakket voor alle gebruikers.”

Training op ieder niveau

Bij de oprichting van de ANVA Academy is 50 jaar aan ANVA kennis gebundeld. Het doel van de cursussen is dat gebruikers alles uit ANVA halen, zodat zij hun eigen organisatie optimaal van dienst kunnen zijn. Ze leren exact hoe ANVA werkt, waar alles te vinden is én hoe je optimaal gebruikmaakt van alle functionaliteiten. Tegelijkertijd wordt er rekening gehouden met verschillende kennisniveaus. “Na een aantal basistrainingen te hebben georganiseerd, hebben we ons aanbod uitgebreid met beheercursussen: van basis tot verdieping”, vertelt Koen. De basiscursussen zijn vooral geschikt voor nieuwe medewerkers, de verdiepende beheercursussen zijn gericht op specifieke onderwerpen als formulieren en selecties, productbouw, prolongeren of beurs.

Altijd in ontwikkeling

Om klanten zo goed mogelijk te helpen, houden we continu de wensen rondom informatiebehoefte in de gaten. “Door de veranderingen in de markt zien we ook een verandering in de content wens. Niet iedere gebruiker vindt het prettig om een grote hoeveelheid tekst te lezen in onze ANVA Help omgeving. Voor het beantwoorden van de hoe, wat en waarom vragen hebben we daarom bijvoorbeeld tutorials aan de omgeving toegevoegd”, vertelt Naomi. Ook ons trainingsaanbod is altijd in ontwikkeling. Zo wordt voor de inhoud van de trainingsdagen bij ons op kantoor goed gekeken naar de veel gestelde vragen vanuit Customer Support én wordt altijd vooraf het kennisniveau van de deelnemers getoetst. “Uiteraard zijn er ook mogelijkheden voor trainingen op locatie bij de klant. Dat is een stukje maatwerk, waarbij we met elkaar bepalen hoe we de cursus vormgeven. Het voordeel is dat je hierbij op je eigen ANVA omgeving werkt, wat de praktijksituatie nog realistischer maakt”, sluit Naomi af.

Enthousiaste deelnemers

Het afgelopen half jaar hebben we ruim 100 cursisten opgeleid met een gemiddelde waardering van een 8.4. Dat enthousiasme hebben we ook gemerkt tijdens het ANVA Fest op 12 oktober. Hier konden klanten een proefles volgen, waaruit direct veel nieuwe inschrijvingen volgde.

“Tijdens het ANVA Fest heb ik een proefles gevolgd. Dat gaf inspiratie om binnen ons eigen team ook met de Academy te starten. We willen een aantal key-users de training laten volgen, zodat we ook intern onze ANVA kennis vergroten. Tegelijkertijd lijkt het mij leuk om onze praktijksituaties tijdens de cursus te kunnen inbrengen. Zo zorgen we samen voor een mooie wisselwerking”, vertelt Marvin de Bruin, Senior applicatiebeheerder bij AON Verzekeringen.

Nieuwsgierig naar ons cursusaanbod? Bekijk de verschillende cursussen die we binnen de Academy aanbieden.

Meer weten?
Neem contact met ons op
Neem contact op met