Terugblik op de Klantcontact Quiz

Naomi van de servicedesk vertelt Met heel veel plezier hebben we als Customer Support team meegedaan met de derde editie van de Klantcontact Quiz. Een quiz met veel vragen over het hebben van klantcontact. Samen met ruim 60 andere Nederlandse bedrijven hebben we gestreden om de winst. In mijn blog van deze maand neem ik jullie graag mee in ons avontuur.

Alweer een half jaar geleden werden we uitgedaagd om mee te doen met de Klantcontact Quiz. En tja, daar zeggen wij natuurlijk geen nee tegen! Wij vonden het heel gaaf om ons te kunnen meten aan grote namen in de klantcontactbranche zoals bol.com. We maakten een filmpje ter promotie en om andere organisatie uit te dagen, bedachten een teamnaam en maakten avatars aan.

De quiz is gemaakt in de vorm van een game. De avatars waren onze eigen karakters waarmee we de game hebben gespeeld, zo vormden we ons eigen digitale team. Na een aantal proefquizen te hebben gespeeld waren we er helemaal klaar voor.

Time to play!

Donderdag 29 september was het dan zo ver. Eén voor één logden we in en deden we ons best om alle vragen goed te beantwoorden. Dat was soms best lastig. Terwijl collega’s bezig waren konden we de punten zien in ons digitale team en versprongen avatars naar hun positie in de ranking. Voor collega’s die nog moesten starten lag er dus al een mooie lat.

De onderlinge strijd om als team goed te presteren was heel leuk om te zien. Toen iedereen klaar was waren er nog twee avatars niet gemaakt, helaas waren deze twee collega’s ziek. Dat zou ons toch niet de winst gaan kosten? De fanatieke collega’s kwamen in actie. Zieke collega’s werden gebeld om te vragen hun wachtwoord te resetten en de best scorende collega’s mochten de quiz nog een keer doen. Zo haalden we met elkaar het maximale uit onze deelname. Bovendien hadden we een hele gezellige dag op kantoor en ervaarden we een leuke manier om meer kennis op te doen als het gaat om klantcontact.

Award uitreiking

Onze deelname sloten we op 30 september af met een gaaf feest in Amsterdam. Daar werden de awards uitgereikt. We hadden drie kansen om te winnen, namelijk in de categorie:

  • Beste medewerker
  • Beste manager
  • Beste team

Met kriebels in onze buik en in nauw contact de collega’s die niet mee waren via WhatsApp stonden we samen met andere deelnemers te wachten op de bekendmaking. Helaas hebben we geen van de prijzen gewonnen. Een extra motivatie dus om volgend jaar weer mee te doen! Dan niet alleen met alle collega’s van Customer Support, maar ook met onze consultants en accountmanagers. Terugkijkend vonden wij het in ieder geval heel leuk. We hopen dan ook dat er volgend jaar nog meer bedrijven mee doen die net zoveel plezier hebben in hun deelname als wij.

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Blijf op de hoogte van de laatste nieuwtjes en schrijf je in voor de ANVA nieuwsbrief