Nieuws

Slimmer, sneller en beter voldoen aan je zorgplicht?

30
September
2019

EndemaKeijzers is sinds 1946 een begrip in de regio Haarlem en de Bollenstreek. Met zestien medewerkers adviseren ze zowel particuliere als zakelijk klanten. De laatste jaren groeien ze flink, onder andere door de overname van maar liefst drie kantoren. Deze mooie ontwikkelingen leveren ook nieuwe uitdagingen op. Want hoe kun je met zoveel klanten invulling geven aan je zorgplicht? In samenwerking met FinConnect en ANVA heeft EndemaKeijzers een mooie nieuwe tool ontwikkeld die ze graag met de markt delen!

Ed Keijzers, directeur bij EndemaKeijzers, was in eerste instantie aardig geschrokken door het achterstallige onderhoud van de verschillende overgenomen portefeuilles. ‘We zagen dat er in sommige gevallen al jaren geen contact meer was geweest met klanten en vonden het belangrijk om hier zo snel mogelijk mee aan de slag te gaan, zeker in het kader van onze zorgplicht. Wij geloven erg in persoonlijk contact. Zo bellen en mailen wij veel met onze klanten en hebben daarnaast ook particuliere adviseurs die klanten thuis bezoeken. Door de toegenomen omvang van onze portefeuille kwamen we echter al snel tot de conclusie dat het onmogelijk was om alle klanten persoonlijk te benaderen en dus een nieuwe manier moesten ontwikkelen naast onze huidige kanalen voor klantcontact.’

De EndemaKeijzers verzekeringscheck

Ed vertelt dat ze op het idee zijn gekomen om een digitaal formulier te ontwikkelen voor hun klanten waarmee ze in één oogopslag inzicht hebben in al hun polissen. Daarbij wilden ze klanten specifieke vragen per verzekering stellen om op deze manier te kunnen bekijken of de verzekering nog steeds aansluit op de situatie. Samen met FinConnect en ANVA hebben ze deze oplossing inmiddels ontwikkeld en uitvoerig getest. Inmiddels zijn de eerste ‘’EndemaKeijzers verzekeringschecks’’ verstuurd.

Een laagdrempelige manier om te communiceren

Ed is zelf enorm trots op de oplossing: ‘Het mooie van de EndemaKeijzers verzekeringscheck is dat het voor onze klanten een hele laagdrempelige manier van communiceren is. Ze krijgen de verzekeringscheck per e-mail toegestuurd en kunnen deze digitaal invullen wanneer het hun uitkomt. Ze hoeven niks te printen en kunnen de check gewoon afsluiten om op een later tijdstip door te gaan. Het mooie is dat alle gegevens direct uit ANVA komen waardoor wij de verzekeringscheck met één druk op de knop kunnen versturen. Uiteraard is het geen vervanging van direct contact, maar een hele mooie aanvulling.’ De specifieke vragen per verzekering zijn divers. EndemaKeijzers heeft kritisch bekeken wat ze echt willen weten om klanten niet te overladen met vragen en de check zo toegankelijk mogelijk te houden. Bij een reisverzekering vragen ze bijvoorbeeld of het dekkingsgebied klopt en bij een bootverzekering of het vaargebied nog steeds alleen Nederland is. Ook komen enkele vragen aan bod over algemene zaken, zoals de gezinssituatie en NAW-gegevens.

Koppeling met Infofolio

Ed vertelt dat de koppeling tussen ANVA en Infofolio nog meer waarde toevoegt aan de verzekeringscheck. ‘Van veel klanten wordt door Infofolio een inboedel en woonhuiswaarde bepaald. Door de koppeling met ANVA kunnen we deze waarden als suggesties meenemen en kunnen klanten meteen aangeven of ze zich extra willen verzekeren. Door het digitale formulier van FinConnect kunnen klanten dit gemakkelijk zelf wijzigen.

Ook interesse in een digitale verzekeringscheck?

Benieuwd naar de verzekeringscheck van EndemaKeijzers? Ed Keijzers nodigt je graag uit om eens een kijkje te komen nemen. Heb je vragen? Stel ze gerust via directie@endemakeijzers.nl. Wil je weten wat je nog meer kunt met de formulieren van FinConnect? Neem dan contact op met Rob van der Zwan via rob@finconnect.nl.

Meer weten?
Neem contact met ons op
Neem contact op met