Samenwerken aan toegevoegde waarde voor klanten

Lees het interview met Ronald Rongen uit het ANVA Magazine Als partnermanager is Ronald Rongen al enkele jaren verantwoordelijk voor het managen van bestaande en het vinden van de juiste, nieuwe partners om onze strategie met ANVA Hub verder vorm te geven. De bestaande samenwerkingen en langdurige relaties zijn door Ronald omgevormd tot een partnerstrategie waarin samenwerken met onze partners het uitgangspunt is geworden.

Er zijn collega’s die beweren dat ik de leukste functie heb en daar kan ik ze geen ongelijk in geven. Als verantwoordelijke voor het partnerprogramma van ANVA heb ik bestaande samenwerkingen versterkt en mij ingezet om ons partnernetwerk uit te breiden met relevante nieuwe partners. Alles om ervoor te zorgen dat onze klanten nog meer toegevoegde waarde uit ANVA kunnen halen”, start Ronald. Door kritisch te (blijven) kijken naar het aanbod van een mogelijke partner, groeit ANVA Hub in uitbreidingsmogelijkheden en wordt er tegelijkertijd ingespeeld op de behoefte van gebruikers.

Make, buy or connect

Ronald vervolgt: “In iedere samenwerking staat de toegevoegde waarde voor de klant centraal. We starten een nieuwe samenwerking altijd door te kijken of er behoeftes zijn in de markt die wij op dit moment nog niet vervullen met ANVA Hub. Als eerste kijken we of we dit zelf kunnen en willen ontwikkelen (make). Soms kan het zijn dat er partijen op de markt bestaan die zelf al software ontwikkeld hebben die we kunnen integreren met onze eigen oplossing, waardoor we het wiel niet opnieuw uit hoeven te vinden (buy). De trajecten waarbij we verbinding zoeken met partners vind ik het meest interessant, omdat we in deze trajecten de samenwerking met elkaar opzoeken (connect)”.

ANVA Hub: de katalysator voor onze strategie

De structuur van ANVA Hub maakt verbinding mogelijk en is de katalysator om eenvoudig partners aan te kunnen sluiten. Dat kunnen trouwens behalve businesspartners ook datapartners zijn. Hiermee kunnen we actuele en betrouwbare data uit bronnen aanbieden die binnen de verzekeringsbranche erkend zijn. De enorme hoeveelheiddata uit ANVA Backoffice koppelen we via ANVA Hub met de oplossing die businesspartners aanbieden. “Hierdoor kunnen wij elkaars oplossingen verrijken. Dat zie ik als
groot voordeel van samenwerken met de juiste partners”,
aldus Ronald.

 

Schoenmaker blijf bij je leest

De aanpak van Ronald zorgt niet enkel voor de juiste focus, maar ook voor kennisontwikkeling en -overdracht. Partners zetten hem aan het denken, komen met ideeën en vragen ANVA aan te sluiten. “Door ieder te laten focussen op zijn of haar business, kunnen we met elkaar een prachtige groei realiseren. Onze partners doen dat ook steeds meer onderling. Op de jaarlijkse partnerdag betrekken wij hen actief bij onze ontwikkelingen. Op deze dagen zie je dat partners zich met elkaar terugtrekken om tot mooie oplossingen te komen, met ANVA als ruggengraat uiteraard. Zo bouwen wij ons eigen partner- ecosysteem”.

ANVA’s roadmap

Hij vervolgt: “Geregeld worden wij benaderd door bedrijven die met ons willen samenwerken. Dat komt mede doordat we ons openstellen en onze roadmap voor de toekomst delen. Ook komen klanten met suggesties voor potentiële partners. Iedere aanvraag of aanbeveling beoordelen we op de toegevoegde waarde voor zoveel mogelijk van onze klanten. Sommige partners zijn geschikt voor een selecte groep, maar niet voor iedereen. We kijken dan kritisch naar een mogelijke samenwerking, maar volgen altijd onze eigen strategie. Daarnaast zoeken we zelf de samenwerking op om met nieuwe koppelingen ANVA Hub te verrijken, want dat is voor mij precies waar samenwerken om draait”

“Lees de rest van het ANVA Magazine”

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Blijf op de hoogte van de laatste nieuwtjes en schrijf je in voor de ANVA nieuwsbrief