Roel van Dijk: Jouw feedback maakt ons sterker

In het najaar van 2019 deelden we in ons magazine de resultaten van het klanttevredenheidsonderzoek. Daarin konden we vermelden dat onze waardering was gestegen. Toch was er nog veel ruimte voor verbetering, we stegen van een 6 naar een 6,5. We vroegen Roel van Dijk naar de verschillende ontwikkelingen die hebben plaatsgevonden naar aanleiding van het onderzoek.

“Ten eerste zijn wij natuurlijk erg blij met alle feedback die we ontvangen. Daar kunnen we als bedrijf alleen maar van leren. Uiteindelijk is ons streven een product te maken dat voor iedereen waarde biedt en een platform te kunnen bieden voor alle partijen. Klanttevredenheid is een dagelijks onderwerp van gesprek in de hele keten van klantbeleving. Een klanttevredenheidsonderzoek is een belangrijke terugkerende schakel daarin. Hoe kunnen wij nog beter ondersteunen in jouw behoeftes?”

“Het is fijn om te lezen dat er een stijging in de waardering was, maar er is nog veel ruimte voor verbetering. Naar aanleiding van het onderzoek hebben we drie pijlers geformuleerd, als basis van onze verbeteracties. Deze pijlers zijn de softwareontwikkeling, een betere en bewustere relatie met onze klanten en een betere informatievoorziening. Op basis van die punten hebben we verschillende processen en activiteiten aangepakt in het afgelopen jaar”.

“De software moet zo intuïtief mogelijk werken en ondersteuning bieden aan het dagelijks werk van jou als gebruiker. Om dit te kunnen realiseren, toetsen we de ontwikkeling van de software steeds vaker bij klanten. In 2020 zijn veel gesprekken gevoerd met gebruikers, workshops gehouden met klanten panels om tot de kern te komen van jouw wensen en behoeftes. Ter bevordering van co-creatie is in 2019 het ambassadeursprogramma geïntroduceerd. Onze ambassadeurs geven ons waardevolle feedback over onder andere ANVA Extract, ANVA Hub, ANVA Rules en ANVA Backoffice. Eind vorig jaar hadden we ons eerste online ambassadeurs event waar de inmiddels twaalf organisaties ervaringen konden uitwisselen.”

“Om nog duidelijker en transparanter te laten zien waar we mee bezig zijn hebben we  een aantal zaken aanonze website toegevoegd. Zo kun je nu onze roadmap online terugvinden. Aanvullend daarop is Hubdate live gegaan binnen ANVA Hub. Hier vind je altijd de meest actuele informatie over hoe je ANVA Hub het beste kunt gebruiken en wat je aan functionaliteiten kunt verwachten. Voor de gebruikers is de kennisbank opgericht. Hier vindt je antwoorden terug op veel gestelde vragen, zodat je snel zelf een antwoord kan vinden. Maar ons werk is vooral mensenwerk en daarom staat ons vaste team van accountmanagers, service level managers en consultants voor je klaar. Deze collega’s zijn een vangnet voor alles waar je tegenaan loopt en helpen je graag verder.”

“Hoewel we stappen hebben gemaakt, we zijn ons er van bewust dat we er nog niet zijn en daarom blijven we onszelf ontwikkelen. We blijven onze ideeën graag toetsen bij klanten. Ook in 2021 staat daarom het klanttevredenheidsonderzoek voor ons hoog in de prioriteitenlijst. Daarover volgt later meer.”

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Blijf op de hoogte van de laatste nieuwtjes en schrijf je in voor de ANVA nieuwsbrief