Nieuws

Op de werkvloer bij... Remco Brouwer

24
February
2023

In de rubriek ‘op de werkvloer bij…’ interviewen we ANVA collega’s over hun rol, werk en verantwoordelijkheden binnen en buiten de deuren van ANVA. Dit keer spreken we met Remco Brouwer, product owner bij ANVA.

Kunnen groeien als mens en in een functie is zeker belangrijk. Hoe ziet jouw groei er na al die ANVA jaren uit?

“Ik heb de afgelopen jaren een behoorlijke groei kunnen doormaken. Zoals ik al zei ben ik begonnen als ANVA consultant. Na een jaar werkzaam te zijn in die functie ben ik doorgegroeid naar business consultant. Toch had ik in die jaren beklag over het product management van ANVA. Vanuit die rol zag ik bij business consultant dingen gebeuren die beter konden en in plaats van te blijven klagen heb ik aangegeven hier iets aan te willen doen. Gelukkig gaf ANVA mij die kans. Zo ben ik vier jaar geleden overgestapt naar de product management afdeling van ANVA en inmiddels product owner.“

Vertel eens, waar houd jij je als product owner mee bezig?

“Als product owner ben ik samen met mijn collega’s op zoek naar oplossingen voor onze klanten en verifiëren wij onze oplossingen ook graag bij hen. Dit doen wij vanzelfsprekend aan de hand van de visie en strategie van ANVA. Continu doorlopen wij deze cirkel. Door het blijvend verifiëren van onze producten met en bij onze klanten kunnen wij oplossingen aanbieden waar zij ook daadwerkelijk iets aan hebben. In mijn tijd als consultant miste ik de connectie van de behoefte van de klant en wat wij uitleverden. Ik ben blij dat we hier de afgelopen jaren heel wat verandering in hebben weten te brengen.”

Dat klinkt als een flinke uitdaging. Hoe staat het er nu voor?

“Met trots kan ik vertellen dat we de afgelopen twee jaar een behoorlijke verandering binnen ANVA hebben kunnen realiseren. De samenwerking in de teams met bijvoorbeeld de backoffice, sales en marketing, consultants en analisten verloopt nu goed. Iedereen kan zelfstandig aan de slag en is bereidwillig om elkaar en bovenal onze klanten te helpen. Er is ook meer oor en oog voor de klant. Ook hierdoor leveren we verbeterde software uit die aan de behoefte van onze klant voldoet. “

Wat een positieve ontwikkelingen! Wat kunnen wij in 2023 nog verwachten van onze product owners?

“Vooral een sterk en productief team. Zo werken we aan verbeteringen, nieuwe functionaliteiten en blijven we onze software vernieuwen. We hopen dat de Cobol universiteit een groot succes wordt en dat de deelnemers snel een bijdragen kunnen leveren aan onze ontwikkelteams. Ook gaan wij in 2023 een nieuw product realiseren.”

Een nieuw product? Kun je daar al iets over delen? Je maakt ons nieuwsgierig…

“Haha, goede vraag. Wij zijn al een lange periode bezig met de ontwikkeling van dit nieuwe product. Dit is een ontwikkeling die het voor de gebruikers van onze producten alleen maar eenvoudiger maakt om hun processen uit te voeren. Meer kan ik er helaas nog niet over delen met jullie al zou ik dat graag willen…”

Wij zijn heel benieuwd! Veel succes met de afronding van dit grote traject. Enne.. je houdt ons op de hoogte, toch?

“Dankjewel! We hopen gauw in de lucht te komen met meer informatie. To be continued, zou ik zeggen.. 😉”

Meer weten?
Neem contact met ons op
Neem contact op met