Het ANVA Klantdomein

Naomi van de servicedesk vertelt Dat we ons als ANVA zijnde blijvend willen verbeteren, hebben we al vaker verteld. De afgelopen maanden zijn we daar niet alleen binnen de ANVA servicedesk mee bezig geweest, maar binnen heel ANVA. In deze blog neem ik je daarom graag mee in de veranderingen binnen de afdelingen die contact hebben met jou als klant.

Met het vertrek van William Quaadvliet (Lead Consultancy) verdwijnt er binnen ANVA ook een stuk kennis. Iets wat we zo goed mogelijk overdragen, maar wat nooit helemaal tot in detail lukt. Voor onze consultants betekent dat zeker even schakelen. Hetzelfde geldt voor de servicedesk. Met mijn overstap naar consultancy verdwijnt immers ook daar kennis. Gelukkig verlaat mijn kennis ons pand niet. Sterker nog: het brengt genoeg redenen met zich mee om de krachten te bundelen en de kennis van alle consultants en de collega’s van de Customer Support (de nieuwe naam voor onze ANVA servicedesk) nog meer gezamenlijk te maken.

Optimale service

Als het gaat om het optimaal servicen van onze klanten leren we nu aan (nieuwe) collega’s hoe de software werkt, hoe klanten met onze software werken en welke slimmigheden er zijn. Toch is er zoveel meer dan enkel de kennis over onze software. Om dat intern te delen gaan we meer samenwerken en elkaar nog meer opzoeken dan we al deden.

Iedereen die regelmatig contact heeft met jou als klant bouwt ook persoonlijke kennis op. Kennis over onze verschillende klanten en over de markt. Iets wat we de afgelopen jaren al meer met elkaar zijn gaan delen, maar wat in onze ogen nog beter kan. Dat geldt voor alle collega’s: van Sales & Marketing, Customer Support en Consultancy. Door deze afdelingen te bundelen als één Klantdomein, willen wij op de hoogte zijn van wat wij doen bij klanten en onze krachten bundelen. Zo hoeven we jou geen dubbele vragen te stellen en kunnen wij je van betere adviezen voorzien.

 

Team Klantdomein

Om dat te laten slagen kunnen we natuurlijk een hoop werkafspraken maken. Het gaat alleen veel beter werken als we als groot team, met ieder een eigen expertise, samenwerken. We zijn dan ook druk op zoek naar de juiste plek in ons pand om allemaal bij elkaar te zitten.

Martijn Klimbie had de laatste periode met veel van onze klanten al regelmatig contact als Service Level Manager. Op papier was hij echter nog supportmedewerker en ook in de praktijk behandelde hij hier en daar zelf nog tickets. Vanaf 1 augustus hebben wij zijn functie aangepast en is hij fulltime Service Level Manager. De collega’s die offertes opstellen, consultants plannen, factureren, contracten opmaken en alle andere belangrijke taken op zich nemen zullen vanaf nu als Binnendienst Klantdomein opereren. Zo kunnen zij onderling afstemmen, schakelen en kennis delen.

Een ander team met vereende krachten zijn onze content specialisten. Zij gaan naast het schrijven van de teksten in onze ANVA Help en het maken van walk throughs ook onze eigen studio beheren. De promotiefilm voor onze deelname aan de Klant Contactquiz is daar een mooi voorbeeld van. Door deze verandering kunnen zij ondersteunen bij het maken van meer content, niet alleen voor Customer Support.

En dan?

Iedere stap die wij zetten draagt bij aan onze verbetering. Klaar zijn we nog lang niet, maar de eerste stappen zijn gezet. Jou vanaf één centraal punt te bedienen, terwijl we op de achtergrond met ruim 40 collega’s het werk uitvoeren, is ons uiteindelijke doel!

Binnen het Klantdomein weten we van elkaar wat er speelt en zullen we elkaar verder helpen. De stijl van deze blog zal daarmee ook iets veranderen. Ik ga niet langer schrijven namens Customer Support, maar namens het Klantdomein. Ook zal ik niet meer altijd het gezicht van de blog zijn. Eerder heb ik al een keer het woord gegeven aan Ellen, de komende tijd zal je zo af en toe verschillende gezichten voorbij zien komen. Zo wordt deze blog eigendom van het gehele Klantdomein en iedereen die erin werkt.

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Blijf op de hoogte van de laatste nieuwtjes en schrijf je in voor de ANVA nieuwsbrief