Nieuws

DiVerz! start met EMS

2
April
2021

Het is zover voor DiVerz!. Het samenwerkingsverband tussen verschillende advieskantoren neemt de claimsengine van EMS in gebruik op ANVA Hub, waarmee ze worden ondersteund in het afwikkelen van schadeclaims. Wij spraken met Michael Knaapen (directeur DiVerz!) en Luigi van Geest (directeur EMS) over de livegang en het proces dat daaraan voorafging. Op 8 april vertellen ze er graag meer over in een gezamenlijk webinar.

Met de Claimsengine van EMS worden schadeclaims automatisch afgehandeld en kan er automatisch een beslissing genomen worden over het uitkeren, herstellen of afwijzen van een schade. De consument staat daarbij centraal. Ze doorlopen zelf de dynamische vragenlijst om een schade te melden en dat op elk moment van de dag. Deze klantvriendelijke manier van schadeafhandeling maakte DiVerz! direct enthousiast.

Deze winst in tijd komt onder andere door de informatie die EMS aanlevert en toevoegt bij een nieuwe schadeclaim. Luigi (EMS): “Met EMS ondersteunen we het onderbuikgevoel van de ervaren behandelaar. Om dit te ondersteunen moet er gezocht worden naar bewijs of het wel daadwerkelijk gestormd heeft bijvoorbeeld. De Claimsengine levert deze data al mee en gaat daarin verder dan de schadebehandelaar zelf kan. Heeft een factuur bijvoorbeeld een rare uitlijning of lijkt er informatie te zijn toegevoegd? Dan krijg je daar melding van.” Hetzelfde geldt voor een ingevuld formulier waarin vaak teruggegaan is om aanpassingen te doen. Luigi: “Dit kan op fraude wijzen. Maar het helpt ons ook om onduidelijkheden voor de consument te lokaliseren. De menselijke maat is leidend in de uiteindelijke beslissing”.

Voortbouwen op ANVA

Michael: “ANVA blijft de basis van waaruit we werken. Door de koppeling tussen ANVA Hub en EMS blijft ANVA de bron waaruit EMS haar informatie haalt om deze vervolgens te gebruiken, te verreiken en weer op dezelfde plek op te slaan. Daardoor is de cirkel rond.” Luigi: “Hierdoor worden rapportages die je vanuit ANVA maakt nog completer.”

Voor EMS als partner is deze basis ook erg belangrijk. Luigi: “We doen het samen. Vanuit ANVA Hub kunnen partners ook gebruik maken van de andere partneroplossingen. We haken graag aan op wat er al is. Zo voorkomen we dubbele acties en houden het altijd overzichtelijk en efficiënt.”

De menselijke kant van het proces

Voor Michael en Luigi is de samenwerking een succes. Het proces verliep efficiënt, met ook zeker ruimte voor gezelligheid. Om deze soepele samenwerking te bewerkstellen moet er wel rekening gehouden worden met verschillende factoren. Michael: “Uiteindelijk draait alles om de mens en het persoonlijke, zowel bij onze klanten als bij de businesspartners waarmee we samenwerken. Dit geldt natuurlijk ook voor onze schadebehandelaars en de optimalisatie van onze werkprocessen. Je gaat veel continuïteit en efficiency bereiken, maar daar moet je wel zelf in investeren door je collega’s te begeleiden en aan te haken. Een tip: zorg ervoor dat je vanaf het begin af aan de juiste medewerkers betrekt en een actieve rol geeft. Zo maak je iedereen onderdeel van het project en kun je vanaf het eerste moment belangrijke stappen maken met elkaar”.

Meer weten?
Neem contact met ons op
Neem contact op met