AWI en ANVA trekken samen op

voor een efficiënter werkproces in gehele verzekeringsketen Implementeren, leren en evalueren. Het zijn de drie essentiële stappen tijdens de introductie van een nieuw product. Maar dat een dergelijke introductie na enige tijd soms ook loslaten en een nieuwe weg inslaan kan betekenen, bewijst ons partnership met AWI. Inmiddels heeft onze samenwerking nieuwe resultaten opgeleverd waar Manon Borsboom, directeur van AWI, en Remco Brouwer, product owner bij ANVA, meer over vertellen.

In 2020 kondigden ANVA en AWI aan de eerste stappen te zetten richting een partnership. Dit partnership is mede ontstaan vanuit de sterke consolidatie binnen de verzekeringsbranche, waardoor ANVA besloot om haar propositie rondom ANVA Rules opnieuw onder de loep te nemen. Toen bleek dat het samensmelten van ANVA en AWI tot een krachtige applicatie zou leiden die nog meer waarde en efficiency biedt aan de verzekeringsbranche, besloten beide partijen AWI Connect en ANVA samen te vlechten.

Verbinding ANVA en AWI Connect

“Door ANVA en AWI Connect samen te brengen ontstaat er een optimale tool voor financieel adviseurs. In de praktijk betekent dit dat gebruikers met AWI Connect als frontoffice-applicatie werken, terwijl componenten van ANVA Rules onder water heel waardevolle toevoegingen verzorgen. En zeker niet onbelangrijk: het zorgt ook voor een stabielere koppeling met ANVA. Tegelijkertijd focussen we ons op klanten die zelf oplossingen willen bouwen, rechtstreeks op ANVA of met componenten vanuit AWI. Hiervoor leveren wij API’s met gestandaardiseerde en maatwerkcontent”, legt Remco uit.

Door het parallel opstarten van een tweetal nieuwe initiatieven, te weten Insurance Product Content en een Klantmap, heeft een verdere samenwerking tussen AWI Connect en ANVA een vlucht genomen.

Insurance Product Content

Manon: “Al bij de start van onze samenwerking worden vernieuwde technieken ingezet ten behoeve van de volmachtbranche. Onder de naam Insurance Product Content bieden wij gezamenlijk particuliere- en zakelijke productengines aan voor verzekeringsproducten die ontsloten worden volgens de geldende marktstandaarden van SIVI. Daarbij verzorgen we niet alleen de distributie van deze producten, maar ontwikkelen wij ook de uitgebreide producthandleidingen ten behoeve van de diverse systeemhuizen en betreffende inrichtingen. Deze propositie spitst zich toe op de volledige volmachtmarkt. Daarbij verzorgt de servicedesk van ANVA de eerstelijns ondersteuning.”

Klantmap

“Een tweede initiatief is de klantmap. Hiermee is het voor consumenten mogelijk om inzicht te krijgen in alle relevante informatie rondom verzekeringsgegevens. Daarnaast kan de consument contactleggen met de verzekeringsagent. Een volgende stap is het toevoegen van het zelfstandig doorvoeren van mutaties, het accorderen van offertes en het beantwoorden van slotvragen. Ook staat het koppelen van enkele externe partijen en ANVA Hub voor adviseurs gepland. Zo neemt de toegevoegde waarde van de klantmap aanzienlijk toe in de keten en dus voor de adviseurs, zonder aan de behoefte van de consument voorbij te lopen. Een win-win situatie dus!”, aldus Manon.

Efficiënter werkproces

De gestroomlijnde keten van voor tot achter, korte(re) lijnen en doorlooptijden en de samenwerking tussen ANVA en AWI zorgt voor een flinke efficiëntieslag. Geen onnodige dubbele activiteiten meer, minder kosten en meldingen en dus tijd voor andere zaken! De eerste drie componenten van ons partnership zijn geboren. We kijken er naar uit om de samenwerking op te blijven zoeken om samen de keten stapsgewijs efficiënter in te richten.

Meer weten

over de klantmap van AWI?

Bekijk het webinar

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Blijf op de hoogte van de laatste nieuwtjes en schrijf je in voor de ANVA nieuwsbrief