ANVA’s partnernetwerk biedt advieskantoren meer tijd voor het juiste advies

De vogel over de verschillende mogelijkheden in het ANVA partnernetwerk Adviesgroep De Vogel uit Ouddorp is in 1951 opgericht als financieel adviseur voor verzekeringen, hypotheken en pensioenen. Inmiddels is de huidige mede-eigenaar Jan Peter Robijn samen met Frits Melissant (manager interne organisatie) verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken van twee kantoren, die gezamenlijk ruim 10.000 consumenten en 1.000 bedrijven bedienen. Adviesgroep de Vogel maakt hiervoor gebruik van de mogelijkheden die ANVA in samenwerking met haar partners aanbiedt.

Een goede klantbediening is onze key to success. Automatisering helpt ons daarbij. Alles wat nu nog handmatig gaat, zien wij als een uitdaging om verder te (laten) ontwikkelen. Daarom zijn wij ook zo blij met de software van ANVA en haar partners. Hoe meer er geautomatiseerd wordt, hoe meer tijd onze medewerkers kunnen besteden aan onze core business: het adviseren van onze klanten zonder handmatig administratieve handelingen te hoeven verrichten”, start Frits. Door kritisch naar (interne) processen te blijven kijken, kunnen de medewerkers efficiënter werken en kan Adviesgroep de Vogel zich verder onderscheiden.

Van postkamer naar IDEAL

Het gaat Jan Peter en Frits niet om het verminderen van het personeelsbestand, maar om het kunnen bieden van het juiste advies aan consumenten. De verschillende partneroplossingen geven hier de ruimte voor, aangezien zij de medewerkers van Adviesgroep de Vogel waar mogelijk ontzorgen. Een sprekend voorbeeld hiervan is de verwerking van uitgaande post. Frits: “Waar we eerst gebonden waren aan allerlei handmatige stappen die veel tijd kostten, maken we nu gebruik van de mogelijkheden die Postex biedt (p. 10-11). Hierdoor kunnen we veel gemakkelijker digitaal communiceren met onze klanten. Deze efficiëntie kon niet in ANVA’s eigen software, maar biedt door de samenwerking met Postex extra toegevoegde waarde voor onze klanten. Bovendien kunnen we hierdoor sinds vorig jaar de bij ons aangesloten consumenten nog meer service bieden, omdat ze nu ook via Ideal-rekeningen kunnen betalen”.

Jan Peter vult hem aan: “De ontwikkelingen die ANVA samen met haar partners heeft doorgemaakt, zorgen ervoor dat de stabiele ANVA-motor stationair blijft lopen. Door te weten waar je wel of juist niet goed in bent en ondersteuning te durven zoeken bij kwalitatieve partners, blijft ANVA in ontwikkeling. Volgens mij was dit een cruciale stap voor ANVA waar veel kantoren erg blij mee zijn. Wij wel in ieder geval!”.

“Een ideale uitkomst, zeker nu thuiswerken de nieuwe norm is. ”

Efficiëntie en versnelling

Adviesgroep de Vogel focust bij iedere mogelijke partneroplossing op datgene wat de koppeling hen te bieden heeft. Oftewel: hoe kan er efficiënter gewerkt worden? Frits: “Van een DDi-robot (p. 20-21) die automatisch onze inkomende communicatie verwerkt tot het digitaliseren van formulieren via Finconnect (p. 32-33). We maken gebruik van veel verschillende oplossingen die goed met de software van ANVA samenwerken. Dat kan ook niet anders, want we hebben de juiste tools voor onze medewerkers nodig om te kunnen voldoen aan de verwachtingen van onze klanten. Bovendien maken de onderlinge samenwerkingen tussen de partners het mogelijk om de doorlooptijd te verkorten en zorgen digitale formulieren voor een versnelling van het proces”.

Cloud-integratie

ANVA is de afgelopen jaren door haar samenwerking met partners sterk gegroeid naar een compleet pakket. De ICT van Adviesgroep de Vogel wordt via het MijnANVA-concept door Missing Piece (p. 26-27) geleverd. Een ideale uitkomst, zeker in razendsnelle verandering tijdens de Coronamaanden waarin thuiswerken de nieuwe norm is. “In de oude situatie was dat echt een uitdaging voor ons geweest. Daar waren we nog niet op ingespeeld. Nu is dit vrijwel geruisloos verlopen. Ook dat zie ik als een toegevoegde waarde van ANVA. We worden ontzorgd op allerlei vlakken. Niet alleen op het gebied van software, maar ook door het selecteren van de juiste partners met voor ons passende oplossingen”, aldus Jan Peter. Door alle partneroplossingen heeft ANVA Adviesgroep de Vogel en haar klanten veel tijd bespaard. Het innovatieve karakter van dit advieskantoor zorgt ervoor dat iedere ontwikkeling bovendien efficiëntie oplevert. Mede hierdoor werd Adviesgroep de Vogel genomineerd voor de Advies Awards 2020 voor het meest klantgerichte advieskantoor. Hun ultieme tip om dat te realiseren? Jan Peter: “Denk bij iedere stap vanuit de klant, kijk eerst eens naar wat je al hebt en haal eruit wat daar in zit!”.

Lees het nieuwe partnermagazine

Benieuwd naar de verschillende partneroplossingen? Je leest er alles over in ons partnermagazine.

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Blijf op de hoogte van de laatste nieuwtjes en schrijf je in voor de ANVA nieuwsbrief