ANVA verwelkomt drie nieuwe ambassadeurs in Cariben

ANVA Ambassadeurs verrijken onze producten. Zij steken tijd en energie in onze nauwe samenwerking om een nieuwe functionaliteit te ontwikkelen of onze software te verbeteren. Wij zijn trots op dit commitment en blij dat we drie nieuwe relaties (CG United, MCIS en Aruba Bank) in het zonnetje mogen zetten. Wij belonen deze betrokken klanten graag met het ambassadeurschap.

ANVA Klantendagen op Curaçao en Aruba

In samenwerking met onze partner ISC 2.0 organiseerden wij dit voorjaar de ANVA klantendagen op Curaçao en Aruba. Tijdens deze dagen stonden verbinding en inspiratie centraal. We praatte onze relaties in de Cariben bij over onze hernieuwde visie, deelden onze aanpassingen binnen het klantdomein en bespraken de technische productontwikkeling van zowel ANVA 4/5 als nieuwkomer ANVA 6. Tegelijkertijd benutte we dit moment om drie van onze relaties te benoemen tot ANVA Ambassadeur.

Daan van der Lugt, CCO bij ANVA: “Bij ANVA belonen we onze relaties graag met het ambassadeurschap wanneer ze met een innovatieve functionaliteit voor onze software komen, die we na realisatie opnemen als standaard ANVA product. Om hun idee uit te werken, vragen we onze klant intensief met ons samen te werken. Zowel tijdens het ontwerp, de ontwikkeling, als in de testfase en bij de in productie name als launching customer. Met die actieve samenwerking zijn wij keer op keer weer blij”.

CG United bedacht nieuwe XML-koppeling met Qanoa extranet

CG United is één van de grootste schadeverzekeraars in de Cariben. Zij beschikt over meerdere kantoren verdeeld over 22 eilandgebieden. Sinds 2001 is CG United actief in de Cariben. In samenwerking met ANVA ontwikkelden zij een nieuwe XML-koppeling met het Qanoa extranet.

“We zijn zeer vereerd dat we zijn uitgeroepen tot ambassadeur van ANVA Backoffice. De verzekeringssector in de Cariben is zeer concurrerend. Er zijn veel verzekeraars voor een kleine markt. Je moet jezelf onderscheiden om op te vallen. ANVA heeft veel gebruikers, dus om gewaardeerd te worden door ANVA is heel bijzonder voor ons. We wilden bij CG United het aanvraagproces voor verzekeringen automatiseren en alle data gelijk in ANVA importeren, met de hulp van ANVA Hub en online aanvraagformulieren. Nu we de oplossing hiervoor hebben, kunnen we nieuwe aanvragen sneller verwerken met minder handmatige processen en ook minder fouten. ANVA heeft ons altijd goed geholpen met onze projecten, alhoewel we soms zouden wensen dat het iets sneller kon. We hopen als ambassadeur andere ANVA gebruikers te inspireren om zich te verdiepen in alles wat ANVA te bieden heeft.”

Ernie Croes, Managing Director CG United

Ernie Croes, Managing Director CG United

MCIS ontwikkelde in samenwerking met ANVA gebruikersprofielen

MCIS, de verzekeringsmakelaar van MCB Bank in de Cariben, stuurde ons haar wens om gebruikersprofielen toe. Deze profielen zorgen voor een overzichtelijk user management, waaraan niet alleen personen maar ook rollen of functies te koppelen zijn. De ontwikkelde gebruikersprofielen zorgen ervoor dat ANVA klanten in staat zijn om wijzigingen door te voeren bij meerdere personen tegelijkertijd, wat bijdraagt aan de compliancy van gebruikersrechten.

Robertino Betrian en Dayenne Prince van MCIS ontvangen de ambassadeurstrofee van Daan van der Lugt

“Als tussenpersoon en onderdeel van de MCB Bank zijn wij één van de grootste verzekeringsmakelaars in de Cariben. We geven dagelijks advies en vergelijken verzekeringen voor commerciële partijen, maar ook voor particulieren. Eind dit jaar gebruiken we al 10 jaar de software van ANVA. Samen met ANVA hebben we de gebruikersprofielen ontwikkeld. Hierdoor kun je veel gemakkelijker een pakket met rechten toekennen aan een (nieuwe) medewerker. Daarvoor was dit uiteraard ook mogelijk, maar verliep het handmatig waardoor er al gauw meerdere profielversies ontstonden. Met de nieuwe gebruikersprofielen realiseren we een enorme tijdwinst voor onze IT-afdeling en dragen bij aan de security van onze klantgegevens. Ik heb begrepen dat er inmiddels al veel kantoren mee werken, op de Cariben en in Nederland. Ik ben blij dat wij hier een bijdrage aan konden leveren en vond het fijn dat ANVA dit voorjaar ook naar de Cariben kwam. Het bezoek aan de Cariben gaf mij het gevoel dat we erbij horen en gezien worden. Ik hoop dat dit zo door blijft gaan”.

Hubert Bentura, Finance Manager bij MCIS

Aruba Bank wenste automatische saldering en elektronische dagafschriften

Aruba Bank is een toonaangevende bankinstelling op Aruba die een breed scala aan financiële diensten en producten aanbiedt. Zij bedient zowel particuliere als zakelijke klanten en streeft ernaar om betrouwbare en innovatieve oplossingen te bieden die inspelen op de behoeften van haar klanten. Om voor de Arubabank een flinke tijdsbesparing te realiseren werkten wij twee van haar wensen uit: automatisch salderen en elektronische dagafschriften.

“Vanuit onze samenwerking met ANVA wilden we een efficiëntere en geïntegreerde verzekeringservaring bieden aan onze klanten. Voorheen was het proces van het afsluiten en beheren van verzekeringen vaak tijdrovend en ingewikkeld. Dit had invloed op zowel onze klanten als ons eigen interne proces. Door gebruik te maken van de expertise en technologie van ANVA, hebben we processen kunnen stroomlijnen en automatiseren, waardoor het aanvragen, beheren en afhandelen van verzekeringen veel efficiënter is geworden. De ontwikkelde automatische saldering en elektronische dagafschriften stelt ons in staat om sneller en nauwkeuriger verzekeringsaanvragen te verwerken, waardoor doorlooptijden zijn verkort. Ook heeft dit geresulteerd in een verbeterde klanttevredenheid en efficiënter intern proces. Tegelijkertijd hebben onze klanten nu toegang tot een breder scala aan verzekeringsproducten en -diensten, waardoor ze beter kunnen voldoen aan hun individuele behoeften en financiële doelstellingen. We voelen ons vereerd om ambassadeur te zijn van ANVA. We geloven sterk in de kracht van samenwerking en het delen van kennis om de branche als geheel te verbeteren. Ook waarderen we de open communicatie en het nauwe partnerschap dat we hebben ontwikkeld. We zijn blij met de toegang tot een netwerk van gelijkgestemde professionals, waarmee we kennis en best practices kunnen delen.”

Lilian Hoek-Lugo, Insurance Specialist Ad Interim Aruba Bank

Daan van der Lugt overhandigt Lilian Hoek van Aruba Bank de ambassadeurstrofee

Drie geslaagde ontwikkelingen

Insurance Software & Consultancy (ISC 2.0) is de officiële vertegenwoordiger van ANVA in het Caribisch gebied. ISC 2.0 helpt verzekeringsmaatschappijen op de Caribische eilanden om hun kernactiviteiten te verbeteren door gebruik te maken van de kracht van ANVA’s technologie. Zij maakt de vertaalslag van onze Nederlandse softwareoplossing naar een oplossing die ook buiten de landsgrenzen gebruikt kan worden. Daarnaast biedt ISC 2.0 een uitgebreide ondersteuning op het gebied van implementatie en beheer van oplossingen die met ANVA gekoppeld kunnen worden.

Rob Grijpma, consultant bij ISC 2.0, blikt tevreden terug op de samenwerkingen. Hij vertelt: “De implementaties van de verschillende oplossingen bij ANVA klanten op de Cariben verliep goed. Soms was er een (security) hobbel of obstakel die we even over moesten, maar altijd wisten we samen een oplossing te vinden. Ook externe developers van bijvoorbeeld Qanoa schoten te hulp. Inmiddels zijn de oplossingen alle drie al breed ingezet bij diverse kantoren. Zowel op de Cariben, als in Nederland”.

terugblik Curaçao en Aruba klantendagen 2023

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Blijf op de hoogte van de laatste nieuwtjes en schrijf je in voor de ANVA nieuwsbrief