ANVA & AWI geven jouw klant meer inzicht in verzekeringen

De digitale klantmap van AWI De afgelopen periode informeerde we je al stapsgewijs over onze intensieve samenwerking met AWI Connect. Zo introduceerden we ons allereerste initiatief: Insurance Product Content (IPC). IPC staat ook wel bekend als de productengines voor verzekeraars en gevolmachtigden. Ook schreven we een uitgebreid artikel over de combinatie van ANVA Rules en AWI Connect. Hét volgende hoofdstuk in onze samenwerking, maar bovenal in een efficiënter manier van werken. Vandaag zetten we de (tot nu toe) laatste stap en praten we je bij over de klantmap.

De klantmap is een nieuw initiatief van AWI en komt voort uit de behoefte aan een technisch hoogstaand, maar ook laagdrempelig en goed smoelend portaal voor consumenten. Manon Borsboom, directeur van AWI: “Als je naar ons huidige klantportaal kijkt, ga je gevoelsmatig terug in de tijd. De User Interface (UI) kon wel een frisse wind gebruiken. En als je wil dat consumenten er prettig gebruik van kunnen maken is de noodzaak het portaal voor meerdere apparaten goed toegankelijk te maken een must. Daarbij komt dat ANVA met een eigen CRM propositie wilde starten, met een behoefte aan een optimale klantmap. Zodoende hebben we besloten samen te onderzoeken welk alternatief we konden neerzetten”.

Huidige en toekomstige functionaliteiten

De digitale klantmap van AWI geeft een klant meer inzicht in zijn verzekeringen. In de klantmap kan men momenteel polis bladen, groene kaarten, schade gegevens en facturen inzien en downloaden. Daarnaast is het mogelijk om per e-mail met de verzekeringsadviseur te communiceren. In de toekomst is het vanuit de klantmap mogelijk om als consument mutaties door te voeren, offertes te accorderen en slotvragen te beantwoorden. De klantmap vergroot de zelfredzaamheid van de consument, waardoor de druk op de keten en verzekeringsadviseurs af zal nemen.

De eerste versie van de klantmap is door een aantal pilotkantoren inmiddels in gebruik genomen. Zij hebben de klantmap gedurende de afgelopen periode intensief getest en AWI voorzien van feedback. De ontvangen feedback is grotendeels verwerkt. De komende periode werkt het team van AWI aan de integratie van Doccle, het ontwikkelen van een beheermodule en de integratie met Linckr voor het faciliteren van een optimale woonreis voor consumenten. Begin 2022 zal de klantmap worden aangesloten op de software van AWI Connect en op ANVA Hub voor adviseurs en bemiddelaars.

Realtime koppeling

De klantmap is ontwikkeld voor de adviesmarkt en focust zich in eerste instantie op intermediaire advieskantoren. In een later stadium zal de klantmap ook beschikbaar worden gesteld voor volmachtkantoren en serviceproviders. Uiteindelijk zal het huidige eindklantportaal van AWI Connect worden omgezet naar de klantmap. Stapsgewijs zullen de komende periode de faciliteiten die in het huidige eindklantportaal verwerkt zitten worden ingebouwd in de klantmap.

Vanuit de klantmap kunnen verschillende bronnen ‘realtime’ worden aangesloten. In het ontwerp is rekening gehouden met een zo simplistische manier van vormgeving. Daarnaast is het responsive op ieder apparaat. Van desktop tot laptop, tablet en smartphone.

De klantmap van AWI Connect biedt jou:

  • Een snelle, laagdrempelige, state of the art oplossing
  • De nieuwste technieken en security eisen
  • Integratie via ANVA Hub
  • Eenvoudige koppeling op andere bronnen en systemen
  • Flexibile UI en eigen L&F per adviseur mogelijk
  • Volledig responsive

Kijk het webinar met AWI terug

Op dinsdag 26 oktober vond in samenwerking met AWI het klantmap webinar plaats. Tijdens dit webinar vertelde AWI alles over de klantmap én werd de klantmap direct in gebruik genomen. Ben je nieuwsgierig wat de klantmap voor jou kan betekenen? Kijk dan het webinar terug!

 

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Blijf op de hoogte van de laatste nieuwtjes en schrijf je in voor de ANVA nieuwsbrief