ANVA als conversie-expert in de verzekeringsmarkt

Verhalen uit het klantdomein Overnames zijn inmiddels een continu gemeengoed in de verzekeringsbranche. Zolang partijen elkaar over blijven nemen, moeten portefeuilles worden samengevoegd en geconverteerd worden. Het liefste natuurlijk naar ANVA. Een mooie en uitdagende klus voor ons als consultants is het begeleiden van onze klanten. We doen dit al jaren, maar willen ook hierin onze dienstverlening blijven verbeteren. Benieuwd hoe we dat doen en wat we voor jullie kunnen betekenen? Je leest het in deze nieuwe blog vanuit het klantdomein.

Eind vorig jaar zijn we op een vernieuwde manier conversies gaan plannen. Niet meer in een Excel, maar in een tijdlijn waar alle stappen in te volgen zijn. We gebruiken hiervoor inmiddels ‘Plans’ van Jira. Hierdoor hebben we overzicht in alle conversies die lopen, kunnen we de software gebruiken om stappen te automatiseren en zijn we beter in control als het gaat om onze ISO-processen.

Actuele planning

Een conversie komt vaak bij mij ‘binnen’. Ik stel de eerste vragen en voer samen met één van de consultants een intake uit. Daarna maken we een offerte en planning, zodat – als alle lichten op groen staan – de consultant in zijn of haar overzicht ziet wat er wanneer uitgevoerd moet worden.

Twee keer per week staan we met het conversieteam stil bij de algehele planning. Eerst bespreken we de lopende conversies. Lopen we op schema? Zijn er uitdagingen? Moeten we verwachtingen bij gaan stellen? Stuk voor stuk belangrijke zaken als het gaat om een goede dienstverlening. Vervolgens staan we stil bij reeds afgeronde conversies. Is de data bijvoorbeeld netjes verwijderd, als er na drie maanden geen bevindingen meer zijn geweest? Maar ook: welke nieuwe aanvragen hebben we ontvangen? Wie kan de conversie uitvoeren? Welke informatie is er nog nodig en hoeveel uren verwachten we aan de conversie te besteden?

Conversierapportage

Onze collega John IJzerman is druk bezig geweest om te zorgen dat we een goede conversierapportage hebben. Hierin wordt afgestemd wat we wel en ook wat we niet converteren, hoe de vertaaltabellen in elkaar zitten en wat de gevolgen van keuzes zijn. Een heel fijn middel om verwachtingen onderling af te stemmen en tegelijkertijd een fijne rode draad tijdens de conversie. Aanvullend daarop volgt een rapport met bevindingen. Dit rapport kan door de klant worden ingevuld tijdens het testen, waarna wij de bevindingen weer oppakken om bij te werken. Zo ontstaat automatisch een mooi overzicht met de status van de conversie.

De conversie is uiteraard pas echt succesvol als alle bevindingen op groen staan. Als dat het geval is, werken we de conversierapportage bij en leveren we het als definitieve versie op aan de klant. Daarbij stellen we op dat moment graag de vraag hoe de conversie is bevallen. Zo kunnen we meten of onze dienstverlening op orde is, of dat we stappen te zetten hebben om hierin een expert te zijn. Daarbij focussen we ons overigens niet alleen op kennis, maar richten we ons ook zeker op een fijne samenwerking met onze klanten.

Conversiestraat

Tegelijkertijd hebben we diverse klanten die conversies grotendeels zelf uitvoeren. Ook hen willen we graag blijven ondersteunen. Onze collega Sander van der Burg is de afgelopen maanden druk bezig geweest met het opzetten van een nieuwe conversiestraat. Dit helpt ons om beter én efficiënter te converteren, maar het biedt ook een mooie kans voor onze klanten. Hij vertelt graag zelf wat hij heeft gerealiseerd:

“Op dit moment zweven er veel tools om ANVA te verrijken of om polissen te muteren. Deze tools dekken niet alle onderdelen voor een conversie, waardoor een conversie niet volledig kan worden uitgevoerd. Als dit wel lukt is de kans op fouten groter door het gebruik van verschillende tools. De nieuwe conversiestraat werkt op basis van vaste input, die ANVA zal verwerken tot ANVA bestanden. Met deze straat kunnen alle onderdelen – met uitzondering van facturen – geconverteerd worden. Doordat de input door klanten zelf klaar gemaakt kan worden hoeft er minder consultancy afgenomen te worden.”

Kortom: we blijven ook hier groeien als Klantdomein. Wil je meer weten of heb je zelf een conversie die uitgevoerd moet worden? Neem gerust contact met mij op.

Lees meer over conversies

Nieuws 18 december 2023

In 5 stappen naar een optimale conversie

Een conversie van een verzekeringsportefeuille naar ANVA software is een uitdagende klus waar veel bij komt kijken. Geregeld ontvangen wij...

Nieuws 27 november 2023

ANVA’s conversieteam lanceert nieuwe conversiestraat

Overnames zijn inmiddels gemeengoed in de verzekeringsbranche. Zolang kantoren elkaar over blijven nemen, moeten portefeuilles worden samengevoegd en geconverteerd. De...

Nieuws 11 juli 2023

ANVA zet flinke stap vooruit en beweegt naar modern InsurTech bedrijf

Ruim een jaar geleden sprak CEO Max Mouwen over het maatschappelijke reisdoel dat hij stelde voor de toekomst van ANVA....

Nieuws 20 mei 2022

Een overname biedt zoveel meer mogelijkheden

Door de vele consolidaties en overnames in de markt zijn conversies bij ANVA business as usual. De kansen die zo'n...

Lees meer over conversies

Nieuws 18 december 2023

In 5 stappen naar een optimale conversie

Een conversie van een verzekeringsportefeuille naar ANVA software is een uitdagende klus waar veel bij komt kijken. Geregeld ontvangen wij...

Nieuws 27 november 2023

ANVA’s conversieteam lanceert nieuwe conversiestraat

Overnames zijn inmiddels gemeengoed in de verzekeringsbranche. Zolang kantoren elkaar over blijven nemen, moeten portefeuilles worden samengevoegd en geconverteerd. De...

Nieuws 11 juli 2023

ANVA zet flinke stap vooruit en beweegt naar modern InsurTech bedrijf

Ruim een jaar geleden sprak CEO Max Mouwen over het maatschappelijke reisdoel dat hij stelde voor de toekomst van ANVA....

Nieuws 20 mei 2022

Een overname biedt zoveel meer mogelijkheden

Door de vele consolidaties en overnames in de markt zijn conversies bij ANVA business as usual. De kansen die zo'n...

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Blijf op de hoogte van de laatste nieuwtjes en schrijf je in voor de ANVA nieuwsbrief