Blog

ANVA als conversie-expert in de verzekeringsmarkt

15
May
2023

Overnames zijn inmiddels een continu gemeengoed in de verzekeringsbranche. Zolang partijen elkaar over blijven nemen, moeten portefeuilles worden samengevoegd en geconverteerd worden. Het liefste natuurlijk naar ANVA. Een mooie en uitdagende klus voor ons als consultants is het begeleiden van onze klanten. We doen dit al jaren, maar willen ook hierin onze dienstverlening blijven verbeteren. Benieuwd hoe we dat doen en wat we voor jullie kunnen betekenen? Je leest het in deze nieuwe blog vanuit het klantdomein.

Conversierapportage

Onze collega John IJzerman is druk bezig geweest om te zorgen dat we een goede conversierapportage hebben. Hierin wordt afgestemd wat we wel en ook wat we niet converteren, hoe de vertaaltabellen in elkaar zitten en wat de gevolgen van keuzes zijn. Een heel fijn middel om verwachtingen onderling af te stemmen en tegelijkertijd een fijne rode draad tijdens de conversie. Aanvullend daarop volgt een rapport met bevindingen. Dit rapport kan door de klant worden ingevuld tijdens het testen, waarna wij de bevindingen weer oppakken om bij te werken. Zo ontstaat automatisch een mooi overzicht met de status van de conversie.

De conversie is uiteraard pas echt succesvol als alle bevindingen op groen staan. Als dat het geval is, werken we de conversierapportage bij en leveren we het als definitieve versie op aan de klant. Daarbij stellen we op dat moment graag de vraag hoe de conversie is bevallen. Zo kunnen we meten of onze dienstverlening op orde is, of dat we stappen te zetten hebben om hierin een expert te zijn. Daarbij focussen we ons overigens niet alleen op kennis, maar richten we ons ook zeker op een fijne samenwerking met onze klanten.

Conversiestraat

Tegelijkertijd hebben we diverse klanten die conversies grotendeels zelf uitvoeren. Ook hen willen we graag blijven ondersteunen. Onze collega Sander van der Burg is de afgelopen maanden druk bezig geweest met het opzetten van een nieuwe conversiestraat. Dit helpt ons om beter én efficiënter te converteren, maar het biedt ook een mooie kans voor onze klanten. Hij vertelt graag zelf wat hij heeft gerealiseerd:

“Op dit moment zweven er veel tools om ANVA te verrijken of om polissen te muteren. Deze tools dekken niet alle onderdelen voor een conversie, waardoor een conversie niet volledig kan worden uitgevoerd. Als dit wel lukt is de kans op fouten groter door het gebruik van verschillende tools. De nieuwe conversiestraat werkt op basis van vaste input, die ANVA zal verwerken tot ANVA bestanden. Met deze straat kunnen alle onderdelen – met uitzondering van facturen – geconverteerd worden. Doordat de input door klanten zelf klaar gemaakt kan worden hoeft er minder consultancy afgenomen te worden.”

Kortom: we blijven ook hier groeien als Klantdomein. Wil je meer weten of heb je zelf een conversie die uitgevoerd moet worden? Neem gerust contact met mij op.

Meer weten?
Neem contact met ons op
Neem contact op met