Geerts Adviesgroep is al meer dan 70 jaar actief in de verzekeringsbranche. Eigenaar Alwien Geerts is als volmacht- én pilotkantoor nauw betrokken bij de ontwikkeling rondom de uniforme inrichting van productschermen en voelde zich geroepen om mee te werken aan de standaardisering. Hierdoor is Geerts Adviesgroep het eerste volmachtkantoor dat live is met een uniforme inrichting voor autoverzekeringen.
De aanleiding van het traject ziet Alwien Geerts helder en als een noodzaak: “Ik denk dat het voor het voortbestaan van de volmachtketen een hele belangrijke ontwikkeling is. Bovendien levert het ons als volmachtkantoor uiteindelijk een flinke kostenbesparing op, omdat we producten niet meer zelf hoeven in te richten. Natuurlijk kost het nu tijd en inspanning, maar ik vind het leuk om in de ontwikkeling van iets mee te draaien, om mee te kunnen denken. ANVA heeft iets bedacht, maar hoe kan het fijner, mooier, beter? Oftewel: hoe kunnen de puntjes op de i worden gezet?”
Alwien: “Heel eerlijk, in de praktijk merken wij er niet zoveel van. De polissen, voorwaarden en premies zijn nog altijd hetzelfde. Aan de achterkant is de data-uitwisseling richting verzekeraars een stuk uniformer. Daar zit duidelijk verbetering in, wat de kans op fouten drastisch vermindert”.
“Ik zou een ieder willen oproepen om eigen belangen op een zijspoor te zetten en te kijken naar het belang van de keten. De conversie was absoluut geen drama. Zeker met de conversietool die ANVA heeft ontwikkeld kun je snel overschakelen. Begin dus gauw met voorbereidingen, zorg dat ook jouw datakwaliteit op orde is en breng alvast in kaart welke vrije labels je gebruikt. Er komt een moment dat je over ‘moet’. Nu heb je nog voldoende tijd om stap voor stap een branche te converteren, als je volgend jaar start is de uitdaging écht een stuk groter”, vult hij nog aan. En Alwien zelf? “Wij blijven doorontwikkelen en starten binnenkort met een nieuwe pilot voor de uniformering van brandverzekeringen”.