Goed nieuws: de Exact Online 2.0 pilot is afgerond! De pilot die wij eind juni startten richtte zich niet alleen op het doorvoeren van technische vernieuwingen, maar haalde tegelijkertijd ook knelpunten uit de koppeling. Deze pilot was daardoor een mooi voorbeeld van hoe er binnen ANVA samengewerkt wordt tussen verschillende teams.
Eerst nog even een stapje terug. Want waarom zijn we deze pilot gestart? Om de oorspronkelijke gedachte achter ANVA Hub (efficiënter en vooral slimmer werken vanuit de cloud) te realiseren, was het noodzakelijk om de volgende stap in onze vernieuwingsstrategie te zetten. Zonder deze stap is het namelijk simpelweg niet mogelijk om de continuïteit van de Exact Online koppeling te kunnen waarborgen binnen het ANVA platform in de cloud.
Het ontwikkelteam van ANVA richtte zich tijdens de pilot daarom specifiek op twee doelen. Naast het vernieuwen en verbeteren van de communicatie tussen het ANVA systeem en het Exact Online platform, focusten zij ook op het verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid bij het gebruik van de koppeling op een aantal specifieke items. Centraal stonden hierin altijd drie kernpunten: continuïteit, kwaliteit en efficiëntie.
Tijdens de pilot is door twee verzekeringskantoren en implementatiepartner SVC gevalideerd of de nieuwe koppeling naar tevredenheid en behoren werkt. Product owner Remco Brouwer vertelt: “Terugkijkend ben ik erg trots op het resultaat! De pilot heeft ons soms verrast, maar wij zijn altijd in control geweest en hebben onze verantwoordelijkheid gepakt waar nodig. Ook via deze weg wil ik daarom graag nogmaals een ieder bedanken die hier zijn of haar bijdrage aan heeft geleverd!”.
Nu de pilot is afgerond, is het zaak om de overdracht van ontwikkeling naar beheer goed te faciliteren. Het team van Remco zet zich de komende periode in om: