Samen met onze collega's en pilotklanten van ANVA Hub voor adviseurs hebben wij afgelopen maand een dagboekstudie uitgevoerd. Een dagboekstudie is precies wat het woord zegt: voor een bepaalde periode moet je elke dag uitschrijven hoe je bepaalde werkzaamheden stapsgewijs uitvoert. Het ging in deze specifieke dagboekstudie om korte dagelijkse opdrachten op ANVA Hub voor adviseurs, die twee weken lang in de inbox verschenen. Ik neem je graag mee door dat proces.
In twee weken tijd hebben we de deelnemers alle functionaliteiten laten testen, input gekregen voor verbeteringen en bugs opgelost.
De antwoorden op de opdrachten dienen als input voor het verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid. Zo kregen we bijvoorbeeld van sommige functies terug dat deze niet goed vindbaar waren. Zonder deze dagboekstudie hadden wij dat niet kunnen weten. Veel feedback is inmiddels al verwerkt.
De input is ook gebruikt om de hulpfunctionaliteiten te verbeteren. Mocht je er niet uit komen, dan is er altijd een walkthrough in ANVA Hub. Deze ‘walkthrough’ loodst je door de functionaliteiten met simpele stappen en uitleg. In twee weken tijd hebben we de deelnemers alle functionaliteiten laten testen, input gekregen voor verbeteringen, bugs opgelost en weten we wat er nodig is voor een goede binnenkomst op het platform voor nieuwe gebruikers.