Nieuws

ANVA's partnernetwerk biedt advieskantoren meer tijd voor het juiste advies

4
December
2020

Adviesgroep De Vogel uit Ouddorp is in 1951 opgericht als financieel adviseur voor verzekeringen, hypotheken en pensioenen. Inmiddels is de huidige mede-eigenaar Jan Peter Robijn samen met Frits Melissant (manager interne organisatie) verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken van twee kantoren, die gezamenlijk ruim 10.000 consumenten en 1.000 bedrijven bedienen. Adviesgroep de Vogel maakt hiervoor gebruik van de mogelijkheden die ANVA in samenwerking met haar partners aanbiedt.

Een goede klantbediening is onze key to success. Automatisering helpt ons daarbij. Alles wat nu nog handmatig gaat, zien wij als een uitdaging om verder te (laten) ontwikkelen. Daarom zijn wij ook zo blij met de software van ANVA en haar partners. Hoe meer er geautomatiseerd wordt, hoe meer tijd onze medewerkers kunnen besteden aan onze core business: het adviseren van onze klanten zonder handmatig administratieve handelingen te hoeven verrichten”, start Frits. Door kritisch naar (interne) processen te blijven kijken, kunnen de medewerkers efficiënter werken en kan Adviesgroep de Vogel zich verder onderscheiden.

Efficiëntie en versnelling

Adviesgroep de Vogel focust bij iedere mogelijke partneroplossing op datgene wat de koppeling hen te bieden heeft. Oftewel: hoe kan er efficiënter gewerkt worden? Frits: “Van een DDi-robot (p. 20-21) die automatisch onze inkomende communicatie verwerkt tot het digitaliseren van formulieren via Finconnect (p. 32-33). We maken gebruik van veel verschillende oplossingen die goed met de software van ANVA samenwerken. Dat kan ook niet anders, want we hebben de juiste tools voor onze medewerkers nodig om te kunnen voldoen aan de verwachtingen van onze klanten. Bovendien maken de onderlinge samenwerkingen tussen de partners het mogelijk om de doorlooptijd te verkorten en zorgen digitale formulieren voor een versnelling van het proces”.

Cloud-integratie

ANVA is de afgelopen jaren door haar samenwerking met partners sterk gegroeid naar een compleet pakket. De ICT van Adviesgroep de Vogel wordt via het MijnANVA-concept door Missing Piece (p. 26-27) geleverd. Een ideale uitkomst, zeker in razendsnelle verandering tijdens de Coronamaanden waarin thuiswerken de nieuwe norm is. “In de oude situatie was dat echt een uitdaging voor ons geweest. Daar waren we nog niet op ingespeeld. Nu is dit vrijwel geruisloos verlopen. Ook dat zie ik als een toegevoegde waarde van ANVA. We worden ontzorgd op allerlei vlakken. Niet alleen op het gebied van software, maar ook door het selecteren van de juiste partners met voor ons passende oplossingen”, aldus Jan Peter. Door alle partneroplossingen heeft ANVA Adviesgroep de Vogel en haar klanten veel tijd bespaard. Het innovatieve karakter van dit advieskantoor zorgt ervoor dat iedere ontwikkeling bovendien efficiëntie oplevert. Mede hierdoor werd Adviesgroep de Vogel genomineerd voor de Advies Awards 2020 voor het meest klantgerichte advieskantoor. Hun ultieme tip om dat te realiseren? Jan Peter: “Denk bij iedere stap vanuit de klant, kijk eerst eens naar wat je al hebt en haal eruit wat daar in zit!”.

Meer weten?
Neem contact met ons op
Neem contact op met