Efficiënte en klantvriendelijke schadeafhandeling

Met de Claimsengine van EMS handel je bulkschades binnen motorvoertuigen-, inboedel-, mobiele devices-, opstal-, aansprakelijkheids- en reisverzekeringen automatisch STP af op basis van de polisvoorwaarden van de verzekerde. Hierdoor blijft er meer tijd over voor grotere en moeilijkere schades, waardoor de expertise binnen jouw team op de juiste momenten wordt ingezet.

Jouw klant kan de schade zelf online melden, zonder dat hierdoor een vermindering is in kwaliteit of service. Integendeel, de Claimsengine geeft je de mogelijkheid om een fantastische klantervaring te bieden aan jouw eindgebruikers. Een schade melden is vanaf nu makkelijk en snel. Bovendien weet de klant direct waar hij aan toe is en welke stappen genomen zullen worden om zijn schadeclaim in af te wikkelen. Er kunnen niet alleen schades gemeld worden, maar er kan ook een beslissing voor uitkeren, herstellen of afwijzen (automatisch) worden gemaakt.

Met het gebruik van Claimsengine wordt het voor alle betrokkenen (bij schade) mogelijk om vanuit een systeem te werken. Hierbij kun je bijvoorbeeld denken aan de verzekerde, schadebehandelaar, schade-expert en de hersteller.

Customer focus

EMS stelt de eindgebruiker centraal. Het is voor verzekerden gemakkelijker en sneller om hun schade te melden en ze krijgen snel duidelijkheid over de afhandeling van hun claim. De communicatie met de klant was nog nooit zo makkelijk, waardoor de klanttevredenheid groeit en de klant loyaler is aan het bedrijf.

Optimize claims

De schademeldingen kunnen snel en gemakkelijk worden behandeld, doordat de vele nodige controles automatisch worden uitgevoerd. De schadehoogte wordt gevalideerd en vastgesteld. Hierdoor is de afwikkeling van de schade consistent en efficiënt.

Optimize claims

De schademeldingen kunnen snel en gemakkelijk worden behandeld, doordat de vele nodige controles automatisch worden uitgevoerd. De schadehoogte wordt gevalideerd en vastgesteld. Hierdoor is de afwikkeling van de schade consistent en efficiënt.

Maximize compliancy

De Claimsengine® is transparant over de afhandeling van schademeldingen. De claims worden behandeld aan de hand van de voorwaarden als vermeld in de polissen. De klant heeft volledig inzicht in de afhandeling van de claim, door meerdere contactmomenten en keuzemogelijkheden.

Software as a Service

De Claimsengine® is overal ter wereld toegankelijk. Dat betekent dat de klant 24 uur per dag, zeven dagen per week, gebruik kan maken van het systeem. Het is daarnaast voor de schadebehandelaar mogelijk om de schademelding waar en wanneer dan ook op te pakken, of op een later moment de afhandeling voor te zetten.

Software as a Service

De Claimsengine® is overal ter wereld toegankelijk. Dat betekent dat de klant 24 uur per dag, zeven dagen per week, gebruik kan maken van het systeem. Het is daarnaast voor de schadebehandelaar mogelijk om de schademelding waar en wanneer dan ook op te pakken, of op een later moment de afhandeling voor te zetten.

Interesse in deze oplossing?

Kijk voor meer informatie op de website van EMS of neemt direct contact met ze op.

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Blijf op de hoogte van de laatste nieuwtjes en schrijf je in voor de ANVA nieuwsbrief