Referenties

Westenburg Assurantiën

Westenburg Assurantiën maakt optimaal gebruik van klantdata

/api.php/files/image/id/57f23a5bd11c59191f8b4567

 

‘Altijd een compleet klantdossier’

De toegevoegde waarde van ANVA's CRM-oplossing is bijna nergens tastbaarder dan in de campagnemanager. Hiermee kunt u klantgroepen doelgericht benaderen met informatie of commerciële acties. Verschillende ANVA-gebruikers verkennen de mogelijkheden van deze marketingtool, anderen zijn er al druk mee aan de slag. Een van hen is Westenburg Assurantiën uit Breda.

 

E-MAILMARKETING

‘Behalve voor onze maandelijkse nieuwsbrieven gebruiken we de tool voor gerichte campagnes,’ vertelt Nicoline Verplanken, marketingmedewerker bij Westenburg Assurantiën. ‘Denk daarbij aan de zorgcampagne, tegen het einde van het jaar. Door de NIMA-training die ik volg, ben ik me gaan verdiepen in e-mailmarketing en onderzoek ik hoe ik hiermee meer traffic naar onze website kan genereren.’ Nicoline verstuurt haar mailings nu ruim een jaar via de Campagne manager in ANVA's CRM-oplossing. ‘Hiervoor gebruikte ik een andere applicatie, dus je moet de eerste tijd even goed zoeken waar alles precies zit. Het maken van persoonlijke selecties en het aanpassen van rapportages verliep in het begin wat moeizaam.’ Nicoline erkent dat het niet iets is wat je er zomaar even bij doet. ‘Maar met wat hulp, een handige template en veel oefenen heb ik het nu goed onder de knie!’

 

'Het grootste voordeel van deze campagnemanager is dat alles wat je verstuurt automatisch wordt opgeslagen in ANVA CRM.

Zo is je dossier altijd compleet'

COMPLEET DOSSIER

Het grootste voordeel van de Campagnemanager in ANVA's CRM-oplossing is volgens Nicoline dat alles wat je verstuurt automatisch wordt opgeslagen. ‘Zo is je dossier altijd compleet en kunnen collega’s zien of een klant een bepaalde mailing heeft gehad. Daarnaast is het fijn dat de selecties die ik hierbij gebruik altijd kloppen.’

'Omdat de Campagnemanager én mijn klantgegevens uit hetzelfde pakket komen, kan ik daar volledig op vertrouwen’, zegt Nicoline. ‘Wij organiseren ook regelmatig evenementen waarvoor wij klanten uitnodigen. Door CRM kenmerken goed vast te leggen, kunnen we hier slim op in spelen. Klanten die bijvoorbeeld van wielrennen houden, kan ik dan eenvoudig selecteren en uitnodigen voor een wielerevenement.’.

 

CRM-KENMERKEN

Nicoline ervaart nu ook dat het essentieel is dat klantgegevens goed worden bijgehouden. ‘Momenteel nemen we de Klantmap uit ANVA's CRM-oplossing in gebruik voor onze particuliere relaties. Hiervoor hebben we e-mailadressen nodig en die waren niet van iedere klant beschikbaar. We hebben die daarom onlangs geïnventariseerd en aangevuld en moeten dat nu ook blijven onderhouden.’ Nicoline geeft aan dat het nog wel eens lastig is om het bijwerken van de klantinformatie tussen de oren te krijgen bij haar collega’s. ’Ik begrijp het wel; iedereen heeft het druk en het is nog geen vast onderdeel van het werkproces, maar we moeten er wel aandacht aan blijven besteden, ook als het gaat om de “zachte” CRM-kenmerken, zoals hobby’s en interesses van de klant. Het is een kleine moeite, maar voor mij onmisbaar bij het versturen van de mailings.'

 

Lees meer over de campagnemanager

VOLG ONS OP SOCIAL MEDIA

En blijf op de hoogte van al ons nieuws, onze events, webinars & blogs

MEER WETEN OVER DE TOEGEVOEGDE WAARDE VAN ANVA?

Mail of bel ons gewoon even!

033 - 4798200 Mail ons