UX lead

Werk jij graag aan een consistente gebruikerservaring, bezit je een proactieve instelling en ben je probleemoplossend en communicatief sterk? Heb jij de juiste soft skills om je teamgenoten te coachen, en collega’s in andere delen van de organisatie het belang van design thinking bij te brengen?

Dan ben jij onze nieuwe UX lead!

Het betreft een vaste functie voor 32-40 uur per week op onze vestiging in Amersfoort. 

JOUW ROL   

Jij bent als interactie en interface specialist zowel binnen als buiten jouw eigen team bezig met het ontwerpen van generieke componenten, templates en patterns. Jij hebt een reeds indrukwekkend portfolio opgebouwd en kunt deze met overtuiging en onderbouwing aan je directe collega’s en aan klanten en relaties laten zien. Daarnaast ben je als UX lead verantwoordelijk voor het op hoger niveau krijgen van het design system, design principles en het uitdragen hiervan in de UX community en de rest van de organisatie. Het opstellen van wireframes, prototypes voor jouw team en het uitvoeren van gebruikerstesten behoort daarmee tot jouw standaardwerkzaamheden.  

Jij neemt onder je hoede:  

Jij ontwerpt de generieke componenten waarbij je rekening houdt met de eisen en wensen van de product teams. Je bouwt componenten die de teams zullen gebruiken in hun producten en of diensten. Binnen jouw multidisciplinair product team werk je daarbij samen aan het ontwerp van generieke bouwstenen. Als lead van het UX team werk je nauw samen met de front end developers, product owners en business analisten. Jij zorgt voor een goed gevulde back log waarin de wensen en prioriteiten van de product teams bij elkaar komen. Door die intensieve samenwerking met de front end developers zorg je ervoor dat design en development goed op elkaar afgestemd zijn. 

BEN JIJ ONZE UX LEAD? 

Jij neemt mee: 
  • Een afgeronde relevante HBO of WO opleiding. 
  • Minimaal 5 jaar ervaring met interactie/UX ontwerpen en user interface design. 
  • Ervaring als UX-lead, in een B2B onderneming van middelgrote tot grote omvang.  
  • Ervaring met het op hoger niveau brengen van de UX discipline, door introduceren/ verbeteren van het design system, design principles, etc. 
  • Ervaring met werken in een Scrum team waarin je teamgenoten coacht en begeleidt. 
  • Passie voor je vak en kan goed samenwerken binnen en buiten jouw team.
  • Kennis van ontwerpen voor toegankelijkheid en responsive gedrag. 
  • Ervaring met tools als Sketch, Figma, InVision, InVision DSM en JIRA. 
  • Je bent communicatief sterk en staat open voor feedback bij het maken van beslissingen. 
  • Je hebt een sterk ontwikkeld idee van wat snel nodig is en wat later kan bij elk ontwerp. 
  • Ervaring met gebruikerstesten is een vereiste. 
  • Ervaring in de verzekeringsbranche/ financiële sector is een pré. 
  • Bij de sollicitatie vragen wij je een passend portfolio (of een link hiernaar) mee te sturen.  

ANVA, JOUW IDEALE WERKGEVER 

  • Afhankelijk van opleiding, ervaring en werkachtergrond bedraagt het maximale bruto jaarsalaris € 75.000,= uitgaande van een 40-urige werkweek. 
  • Secundaire arbeidsvoorwaarden zijn o.a. een premievrij pensioen, reiskostenvergoeding en een 13e maand. 
  • Uiteraard een laptop en een mobiele telefoon om je werk goed te kunnen uitvoeren;  
  • 27,5 vakantiedagen. 
  • Aandacht en ruimte voor eigen ontwikkeling en opleidingen. 
  • Ruimte voor nieuwe initiatieven en ideeën. Daar staan we altijd voor open. Of je nu een week, maand of een jaar bij ons werkt. 
  • Aandacht en ruimte voor eigen ontwikkeling en opleidingen. 
  • Initiatief, ondernemerschap en lef wordt gewaardeerd en gestimuleerd. 
  • Een open en informele bedrijfscultuur met korte communicatielijnen. 
  • Collegialiteit en samenwerking staan voorop in onze teams. 
  • Een flexibele werkplek. 
  • We zorgen dat je thuis een goede werkplek hebt, inclusief bureaustoel, (extra) beeldscherm en laptop. 

OVER ANVA   

Vol trots maakt ANVA al bijna 50 jaar softwareoplossingen voor de verzekeringsbranche. Meer dan tienduizend financieel professionals gebruiken onze software om miljoenen consumenten en duizenden ondernemers een goede verzekering te kunnen aanbieden. Om meer wendbaarheid en een grotere klantgerichtheid te creëren, werken we bij ANVA o.a. volgens de agile en LEAN-methode. Onze vestigingen in Amersfoort en Bergen op Zoom kenmerken zich door de relaxte sfeer. Bij de koffiecorner babbel je regelmatig even met collega’s, we hebben fijne werkplekken en een bedrijfsrestaurant met een uitgebreid assortiment. Bij ANVA zijn wij kritisch naar elkaar, leggen we de lat hoger dan onze concurrenten en vragen we onze klanten of we de juiste dingen aan het doen zijn. Dit alles doen we samen, in een sterk teamverband. We helpen elkaar om het steeds weer beter te doen. Onze werkwaarden Altijd Helder, Samen, Leren Loont en Persoon Gedreven zijn hierin onze leidraad.   

Ja, ik heb interesse! Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Patrick Keijer (HR)via 033-4798200 of hr@anva.nl.   

Wil je solliciteren? Maak dan gebruik van onderstaand formulier.  We vragen je een VOG aan te vragen. Waar wacht je nog op?   

 

 

NB: wij zijn voor deze functie NIET op zoek naar een interim invulling of deta-vast constructie!