Manager Software Engineering SaaS platform

We grow, you grow!

Wat doen we bij ANVA 

 

Al meer dan 45 jaar is ANVA InsureTech partner en marktleider voor honderden bedrijven binnen de verzekeringsbranche met duizenden gebruikers. Onze software ondersteunt efficiënte verzekeringsprocessen, optimale bedrijfsvoering en duurzame klantrelaties waarbij wij vanuit samenwerking en innovatie meerwaarde blijven creëren. Onze klantengroep bestaat uit een mix van verzekeraars, volmachtkantoren, serviceproviders en individuele advieskantoren. Zo voorzien wij met ons platform jaarlijks in de verlenging van miljoenen verzekeringspolissen in Nederland en de Caribbean met een premie volume van ruim boven de 2 miljard Euro.

 

De Functie

Vanuit een sterke visie en ambitieuze strategie wordt er ontwikkeld aan een nieuw SaaS platform. Dit is de kernstrategie van het bedrijf waarop stevig geïnvesteerd wordt met 6 bevlogen ontwikkelteams. Wij zijn voor dit InsureTech SaaS platform – Angular Frontend & Java Microservices & AWS Cloud – op zoek naar een ervaren Engineering manager. Een stevige, richtinggevende, faciliterende en coachende leider die weet wat het is om kwalitatief software te bouwen in teamverband. Als Engineering Manager SaaS geef je direct leiding aan 20+ developers en testers verspreid over 6 teams, waarbij je onderdeel uitmaakt van het Delivery /Engineering managementteam, rapporterend aan de CTO.

 Je belangrijkste uitdagingen:

  • Je creëert een inspirerende en productieve omgeving waarin je collega’s top kunnen werken en zich thuis voelen bij ANVA. Je bent daarbij ook de HR verantwoordelijk leidinggevende.
  • Samen met de ScrumMasters professionaliseer je de werkwijze van de ontwikkelteams steeds verder en versterk je een cultuur van vertrouwen. Dit in combinatie met ondernemerschap, agility, open communicatie en feedback.
  • Je versterkt daarbij onze DevOps werkwijze & cultuur, met ContinuousDelivery en AutomatedTesting.
  • De samenwerking met Offshore partner (14 FTE) onderhouden, en gedistribueerde teams begeleiden samen met de ScrumMasters.
  • Vanuit je overzicht over het platform en de teams signaleer je bottlenecks en neem je ze vervolgens weg.
  • Je bent in deze verantwoordelijke rol procesverantwoordelijk voor de sturing op release management, de kwaliteit van de informatievoorziening en informatiebeveiliging.
  • Optimale levering van het product portfolio. De PO bepaalt WAT we leveren, jij bepaalt met de teams HOE we leveren.
  • Recruitment van nieuw talent, zoals nodig voor het platform waar jij eigenaarschap van genomen hebt!

Wat wij vragen

  • Het SaaS platform is de toekomst van ANVA. Daarin gaan we voor een 10. Zowel technisch als qua cultuur. Jij ademt dit en geeft hier natuurlijk leiding in.
  • Ervaren in het leiden, coachen, binden en boeien van technische collega’s. Dit doe je met een daadkrachtige maar ook servicegerichte, verbindende en inspirerende stijl van sturen en communiceren.
  • Je weet zelf wat het is om goede software te bouwen in teamverband, en hoe je zorgt voor kwaliteit in een soms complexe omgeving. Je hebt zelf ooit software ontwikkeld en kent de ins en outs!
  • Een netwerker die gewend is om meerdere belangen te kunnen dienen en maakt daarbij gebruik van de nodige organisatiesensitiviteit, integriteit en inlevingsvermogen.
  • Analytisch maar beschikt ook over probleemoplossende kwaliteiten met een gezonde dosis pragmatisme.
  • HBO /WO werk- en denkniveau, ervaring in een wat zwaarte betreft vergelijkbare rol.

ANVA, Jouw ideale werkgever

  • You grow, we grow; veel ruimte voor initiatieven ondernemerschap in een professionele omgeving met een platte structuren en veel ambities;
  • Arbeidsvoorwaarden passend bij deze verantwoordelijke rol; afhankelijk van opleiding, ervaringen achtergrond;
  • Secundaire arbeidsvoorwaarden zijn o.a. een premievrij pensioen, leaseautoregelingen een13e maand;
  • 27,5 vakantiedagen;
  • Aandacht en ruimte voor eigen ontwikkeling en opleidingen;
  • Initiatief, ondernemerschap en lef wordt gewaardeerd en gestimuleerd;
  • Een open en informele bedrijfscultuur met korte communicatielijnen;
  • Collegialiteit en samenwerking staan voorop in onze teams;
  • Onafhankelijk financieel fit adviesgesprek voor je thuissituatie;
  • Caribenworkstation, mogelijkheid om te werken vanaf Curaçao met lokaal klantbezoek;
  • We zorgen dat je thuis een goede werkplek hebt inclusief telefoon, bureaustoel, (extra) beeldscherm, laptop en telefoon.

Over ANVA

Meer dan tienduizend professionals gebruiken onze software om miljoenen consumenten en duizenden ondernemers een goede verzekering te kunnen aanbieden. Om meer wendbaarheid en een grotere klantgerichtheid te creëren, werken we bij ANVA o.a. volgens de Agile en LEAN-methode. Onze vestigingen in Amersfoort en Bergen op Zoom kenmerken zich door de relaxte sfeer. Bij de koffie-corner babbel je regelmatig even met collega’s, we hebben fijne werkplekken en een bedrijfsrestaurant met een uitgebreid assortiment. Bij ANVA zijn wij kritisch naar elkaar, leggen we de lat hoger dan onze collega’s in de branche en vragen we onze klanten of we de juiste dingen aan het doen zijn. Dit alles doen we samen, in een sterk teamverband. We helpen elkaar om het steeds weer beter te doen!

Ja, ik heb interesse! 

Voor meer informatie over deze functie of je sollicitatie kun je contact opnemen met Maartje Kool, 06 26 59 85 48 of stuur je mail naar m.kool@ANVA.nl