Financial controller

ANVA heeft in de afgelopen periode het fundament gelegd voor een spiksplinternieuw platform voor de financiële dienstverlening. Dit platform is ontwikkeld op basis van de nieuwste technologieën, geïnspireerd door mega platformen zoals Netflix, eBay en Amazon. Dat vraagt om een gedegen financiele administratie, iemand die de regie pakt op onze finance & control cyclus en onze complexe business daarin kan overzien. Als je durft tenminste. Het betreft een vaste, fulltime functie op onze vestiging in Amersfoort.

Jouw rol

Jij voert de regie als het gaat om de Finance & Control cyclus. Je maakt in de begrotingscyclus de financiële bijdragen voor de afdelingen van ANVA inzichtelijk. Je genereert gegevens vanuit de salaris- en financiële administratie. Uiteraard zijn de rapportages die daaruit volgen betrouwbaar en zijn ze gericht op goede besluitvorming en voorspelbare resultaten. Je vindt het leuk om ook hands-on bezig te zijn met het voeren van de financiële administratie en vindt het leuk om deze samen met de medewerker financiële administratie verder te optimaliseren.

Kortom, je zorgt ervoor dat het strategisch businessplan wordt omgezet in financiële jaarplannen. Op basis van jouw analyses en zorgvuldige rapportages stel je het strategy team in staat om de juiste beslissingen te nemen om zo de bedrijfsresultaten van ANVA te beheersen en te realiseren. Je bent business partner voor diverse collega’s en geeft advies en ondersteuning (gevraagd en ongevraagd) bij het behalen van de ANVA-doelen, waarbij jij zorgt dat de financiële administratie meegaat in de dynamiek van het bedrijf. Je legt verantwoording af aan de business lead en spart hiermee over jouw uitdagingen en ambities.

Ben jij onze financial controller?

  • Je hebt een relevante hbo-opleiding (BE, BA of soortgelijk) afgerond en al enkele jaren ervaring opgedaan in een financiële rol;
  • Je hebt in ieder geval ervaring met het opstellen van financiële rapportages, zoals maandrapportages, jaarrekeningen- en verslagen, begrotingen;
  • Ervaring met het voeren van de salarisadministratie;
  • Bij voorkeur heb je ook ervaring met Afas Profit;
  • Je bent in staat om complexe businessprocessen te overzien en in kaart te brengen, bent analytisch sterk, hebt een hands-on mentaliteit en bent net als wij gedreven en leergierig;
  • Je hebt een goede zelfreflectie;
  • Je bent 40 uur per week beschikbaar.

ANVA, jouw ideale werkgever

Naast een marktconform salaris kun je rekenen op uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden:

  • Een dertiende maand en een premievrij pensioen;
  • Aandacht en ruimte voor eigen ontwikkeling en opleidingen;
  • Initiatief, ondernemerschap en lef wordt gewaardeerd en gestimuleerd;
  • Een open en informele bedrijfscultuur met korte communicatielijnen;
  • Collegialiteit en samenwerking staan voorop in onze teams.

Over ANVA

Vol trots maakt ANVA al ruim 40 jaar dedicated softwareoplossingen voor de verzekeringsbranche, waar meer dan 10.000 financiële dienstverleners, miljoenen consumenten en duizenden ondernemers dagelijks van profiteren. Marktleider word je natuurlijk niet zomaar. Onze 140 professionals werken vanuit een overtuigende visie met de nieuwste technieken en methoden, in een cultuur die wordt gekenmerkt door aandacht: voor de klant én voor onze medewerkers. Daarom vragen we onze klanten regelmatig of we nog steeds de juiste dingen aan het doen zijn. En werken we hard aan een veilige en betrouwbare werkomgeving, die borg staat voor inhoud, ontwikkeling en plezier. Dit doen we vanuit een agile organisatie, waar de teams in hart van het bedrijf staan.

Ja, ik heb interesse!

Voor meer informatie over deze functie of de procedure kun je contact opnemen met Patrick Keijer (HR) via 033-4798200 of hr@anva.nl. Wil je solliciteren? Maak dan gebruik van onderstaand formulier. Een assessment maakt onderdeel uit van het selectieproces en in de afrondende fase vragen we je een VOG aan te vragen.

Acquisitie naar deze vacature is niet nodig.