De AVG stelt hogere eisen aan het veilig uitwisselen van vertrouwelijke gegevens, maar de privacy van communicatie via e-mail of instant messaging, zoals WhatsApp is niet altijd gegarandeerd. En toch zijn dat veelgebruikte communicatiekanalen voor contact met klanten en tussen medewerkers onderling, óók voor het uitwisselen van gevoelige informatie. ANVA biedt hiervoor een oplossing met Safebay, een chatapplicatie waarmee veilig documenten en gegevens uitgewisseld kunnen worden tussen adviseur en klant of tussen adviseurs onderling.
Safebay is er voor alle dienstverleners in de financiële sector. Natuurlijk voor volmachtkantoren, serviceproviders, financieel adviseurs, verzekeringsmaatschappijen. Maar ook voor hypotheekadviseurs, notarissen, makelaars, accountants en andere belanghebbenden. Het gebruik van ANVA’s overige software is niet nodig om Safebay te kunnen gebruiken. Als businessgebruiker kun je chatten met collega’s en klanten of externe relaties. Voor jouw klanten (particuliere relaties) is het gebruik gratis. Met een businessaccount heb je daarentegen veel meer mogelijkheden dan de gratis accounts.
Op het moment dat jullie ter zake komen, kun je vertrouwen op de identificatie in Safebay. Hiermee is de identiteit van alle partijen vastgelegd en weet je altijd zeker met wie je chat. Berichten worden versleuteld verzonden en opgeslagen. Alleen jij en de afzender kunnen de inhoud ervan lezen.
Je gesprekken en documenten worden versleuteld verzonden en niet opgeslagen op de smartphone. Niet op die van jezelf en niet op die van de ander. Alleen jij en de ontvanger kunnen de berichten lezen en je kunt ze bovendien verwijderen wanneer jij maar wilt.
De app is van Nederlandse bodem en onze servers vallen onder Nederlands recht en voldoen daarmee aan de richtlijnen die DNB stelt aan hosting. Jouw gegevens worden niet aan derden verstrekt of voor andere doeleinden gebruikt. Dat beloven we!
Doordat je klant geïdentificeerd is kunnen zij offertes en dergelijke digitaal accorderen en retourneren. Dankzij het laagdrempelige karakter zijn dossiers ook sneller compleet. Dat scheelt scannen, brievenbuspost en een hoop vertraging.
Safebay kan gebruikt worden voor videogesprekken, 1-op1 chats op groepsgesprekken. Niet alleen met je klanten, maar ook met je collega’s of derde partijen. Steeds meer dienstverleners gebruiken Safebay, ook notarissen en makelaars. Handig en efficiënt om via hetzelfde kanaal veilig een klantcase te bespreken.
Safebay is meer dan alleen een veilige chatapplicatie. Dankzij de waterdichte authenticatie en de mogelijkheden om chatbots en blockchain te integreren ontstaan talrijke mogelijkheden om je bedrijfsvoering te optimaliseren en aan te laten sluiten bij de klantbehoeften van vandaag.
Door de koppeling met verschillende authenticatiemethodes zoals iDin/eHerkenning en in de toekomst NotarisID, is het mogelijk om je via Safebay te identificeren. Hierdoor weet je als bedrijf en als consument altijd zeker dat je met de juiste persoon communiceert, wat Safebay ideaal maakt voor het verkrijgen van een akkoord op bijvoorbeeld offertes of het vastleggen van andere afspraken.
Met Safebay kun je veilig chatten met collega’s, klanten en externe partijen, zoals makelaars, schade-experts of maatschappijen. Zowel in groepsgesprekken als 1-op-1 chats. Je kunt dus ook multitasken, want terwijl je wacht op de reactie van de ene klant, sta je een andere klant te woord.
Met Safebay kun je veilig chatten met collega’s, klanten en externe partijen, zoals makelaars, schade-experts of maatschappijen. Zowel in groepsgesprekken als 1-op-1 chats. Je kunt dus ook multitasken, want terwijl je wacht op de reactie van de ene klant, sta je een andere klant te woord.
Documenten of foto’s deel je veilig via Safebay. In tegenstelling tot wat andere messenger apps doen, worden documenten in Safebay nooit automatisch opgeslagen op een smartphone of computer. Niet op die van jezelf en niet op die van de ander. Je kunt ze bovendien verwijderen wanneer jij maar wilt.
Gespreksverslagen maken is niet meer nodig, want alle communicatie via Safebay wordt vastgelegd en kan geëxporteerd worden als pdf. Ook kun je deze verslagen gemakkelijk opslaan in de blockchain voor onweerlegbare vastlegging, waarmee je voldoet aan je zorgplicht en de AVG.
Gespreksverslagen maken is niet meer nodig, want alle communicatie via Safebay wordt vastgelegd en kan geëxporteerd worden als pdf. Ook kun je deze verslagen gemakkelijk opslaan in de blockchain voor onweerlegbare vastlegging, waarmee je voldoet aan je zorgplicht en de AVG.
Toch behoefte aan persoonlijker contact? In Safebay kun je ook videogesprekken voeren met je klanten. Het voordeel daarvan is dat het overal kan, wanneer jij zelf wilt. Daarnaast hebben we de mogelijkheid toegevoegd om je beeldscherm te delen, zodat je klanten op afstand mee kunnen kijken. Dit maakt Safebay uitermate geschikt voor advies op afstand.
Safebay is gemakkelijk te verreiken met verschillende chatbots om het contact met je klanten zo efficiënt mogelijk in te richten. Met onze partner Eerstestap hebben we bots ontwikkeld voor het uitvragen van de slotvragen, het verzamelen van hypotheekstukken of het uitvoeren van de kennis- en ervaringstoets.
Safebay is gemakkelijk te verreiken met verschillende chatbots om het contact met je klanten zo efficiënt mogelijk in te richten. Met onze partner Eerstestap hebben we bots ontwikkeld voor het uitvragen van de slotvragen, het verzamelen van hypotheekstukken of het uitvoeren van de kennis- en ervaringstoets.
Met Safebay kun je ook gemakkelijk via je website chatten met je bezoekers. Bijvoorbeeld voor webcare, maar je kunt ook een chatbot inzetten die jouw klanten helpt met het beantwoorden van hun vragen.
Blijf op de hoogte van de laatste nieuwtjes en schrijf je in voor de ANVA nieuwsbrief