Kwalitatief en efficiënt samenwerken

Wie is AWI? AWI ontwikkelt software voor volmachten en serviceproviders die gebruik maken van het ANVA administratiepakket. AWI biedt het AWI Connect, een frontoffice applicatie waarin adviseurs en medewerkers van volmacht bedrijven en/of serviceproviders op alle momenten van de dag gegevens van relaties en polissen kunnen inzien, muteren en royeren. Bovendien kunnen premies vergeleken worden, offertes worden uitgebracht en verzekeringen worden gesloten.

Binnen AWI werkt een groep betrokken professionals dagelijks aan het doorontwikkelen van het AWI Connect platform. Op dit platform draait onder andere de AWI klantmap, waardoor jouw klant inzicht heeft in alle relevante verzekeringsdata, zowel voor volmacht- als provinciale polissen. Daarnaast is AWI samen met ANVA een nieuw initiatief gestart: productengines voor verzekeraars en gevolmachtigden. Onder de noemer Insurance Product Content (IPC) werken ANVA en AWI samen om uniforme content te bundelen.

AWI klantmap

In de eenvoudig te gebruiken klantmap van AWI Connect worden alle relatie-, pakket-, polis-, dekking- en schadegegevens getoond van jouw klant(en). Hierdoor bied je jouw klant(en) inzicht in alle relevante verzekeringsdata, gebundeld in een eigentijds jasje. De klantmap biedt ieder kantoor haar eigen uitstraling en is aanpasbaar aan jouw huisstijl (kleuren en logo), e-mailtemplates, openingstijden, formulieren en FAQ’s. Bovendien is de klantmap volledig zelfstandig in te zetten en losstaand van AWI Connect te gebruiken.

De klantmap is gekoppeld aan ANVA Backoffice en ANVA Hub en biedt jou de mogelijkheid om:

  • Polis bladen, facturen en lopende of afgeronde schades in te zien;
  • Klanten op een laagdrempelige manier wijzigingen door te laten geven;
  • Documenten, zoals een groene kaart, te downloaden;
  • Door het volledig responsive gebruik toegang vanaf ieder device te verlenen;
  • In ontwikkeling: schades te kunnen melden;
  • In ontwikkeling: facturen te betalen;
  • In ontwikkeling: wijzigingsmogelijkheden uit te breiden.

Insurance Product Content (IPC)

Ondanks de introductie van de Stichting Uniforme Inrichting Volmachtketen (SUIV) om de vastlegging en uitwisseling van data tussen gevolmachtigden en verzekeraars te uniformeren én de datakwaliteit in het kanaal te verbeteren, zagen ANVA en AWI onvoldoende verandering in de markt. Zij merkten op dat tarieven, acceptatieregels, voorwaarden en clausules, tabellen, schermen en datavelden nog steeds decentraal worden ingericht in de systemen van gevolmachtigden. Deze vorm van vastlegging, die een versnippering van productspecificaties veroorzaakt, is problematisch voor een branche die moet voldoen aan steeds strengere wet- en regelgeving. Om daar verandering in te brengen besloten ANVA en AWI samen te werken en uniforme content te bundelen.

De ontwikkeling van Insurance Product Content (IPC) is gebouwd op drie pijlers:

1: De engines zijn modulair opgebouwd;
2: Het onderhoud is technisch controleerbaar;
3: De engines zijn voorzien van versiebeheer.

De door ANVA en AWI ontwikkelde productengines voor verzekeraars en gevolmachtigden zijn gebaseerd op de (AFD) standaarden voor het volmachtkanaal. Hierdoor kun jij de producten gebruiken in back office systemen voor prolongatie en mutatie doeleinden. De productengines zijn niet alleen geschikt voor ANVA, maar ook toepasbaar op de software van CSS, DIAS en alle front-end portalen in de volmachtmarkt, waaronder AWI Connect.

 

Wil je graag meer weten over de klantmap of over IPC? Lees dan gerust eens verder op de website van AWI. Liever direct een afspraak? Voor vragen over de klantmap kun je contact opnemen met Manon Borsboom. Joost Roex vertelt jou graag meer over Insurance Product Content.

Ook partner worden?

Neem contact op met Ronald Rongen
via r.rongen@anva.nl of via 033 4798200

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Blijf op de hoogte van de laatste nieuwtjes en schrijf je in voor de ANVA nieuwsbrief