Voortgang verdere ontwikkeling ANVA Hub voor adviseurs naar aanleiding van eerdere dagboekstudie

Product designer Saskia praat je bij Eind augustus schreven we al over de dagboekstudie die plaats vond om ANVA Hub voor adviseurs al tijdens de pilotfase te verbeteren. In twee weken tijd hebben 10 pilotkantoren en 16 collega’s door middel van dagelijkse korte opdrachten, onze nieuwe oplossing speciaal voor financieel adviseurs nagelopen en ons voorzien van zeer waardevolle feedback. Maar wat is er in de tussentijd daadwerkelijk gedaan met alle feedback die geleverd is? Onze product designer Saskia praat je graag bij!

Verbeterde gebruiksvriendelijkheid

De afgelopen weken hebben we de ruime hoeveelheid aangeleverde feedback kritisch doorgenomen en gekeken welke punten we er als eerste uitpakken. Graag deel ik een kleine samenvatting van de belangrijkste aandachtspunten:

  • De gewenste verbetering om contractonderdelen snel toe te kunnen voegen was relatief simpel om door te voeren, maar heeft misschien wel de grootste positieve impact gehad op de gebruikers. Door de dagboekstudie kwamen we erachter dat deze functionaliteit lastig te vinden was. Gebruikers liepen hierdoor vast in het registreren van contractonderdelen, terwijl dit tot de belangrijkste functionaliteit behoort van ANVA Hub voor adviseurs. Gebruikers kunnen nu na het toevoegen van een contract eenvoudig door naar het toevoegen van een onderdeel. Het later toevoegen van een contractonderdeel is nu goed vindbaar.
  • We hebben tijdens de dagboekstudie veel feedback ontvangen op ontbrekende invoervelden van contracten en contractonderdelen. We hebben extra analyses gemaakt op de huidige contracten, zoals schadeverzekeringen en hypotheken, om te voldoen aan de vraag van onze gebruikers. Daarnaast starten we met het ontwikkelen van contracten om bijvoorbeeld levensverzekeringen en bancaire producten vast te kunnen leggen.
  • Een grote win-win situatie: wijzigingen zijn nu direct zichtbaar na het opslaan, zonder eerst de pagina te moeten herladen. Vanuit meerdere gebruikers werd aangegeven dat het verwarrend was dat wijzigingen niet direct zichtbaar waren waardoor wijzigingen soms dubbel ingevoerd werden. Deze verwarring is nu weggenomen door direct de wijzigingen te tonen.
  • Onze gebruikers krijgen binnen ANVA Hub voor adviseurs veel data te zien. Relaties, contracten en werklijsten zijn enkele voorbeelden hiervan. ANVA Hub staat daardoor o.a. vol met data-tabellen. De dagboekstudie liet zien dat de tabelfunctionaliteiten niet goed te vinden waren, omdat elke tabel er net iets anders uitzag en werkte. Daarom zijn we nu druk bezig om alle tabellen te vervangen door een generieke tabel. Hierdoor nemen we veel zoekwerk weg en kunnen onze gebruikers makkelijker en sneller werken binnen ANVA Hub.
  • De invoer van data hebben we op een aantal plaatsen gebruiksvriendelijker gemaakt. Zo was eerst het invoeren van een telefoonnummer lastig, omdat het veld van de landcode te groot was. Dit wekte de indruk dat het telefoonnummer daar ingevoerd moest worden en leidde tot foutmeldingen. Dat is nu verleden tijd. Het invoeren van de burgerlijke staat ‘Alleenstaande’ is inmiddels ook duidelijker. Een mooie vooruitgang!
  • Op basis van de ontvangen feedback hebben we de weergave van relatienamen aangepast. Hierbij kwam het oude telefoonboek nog van pas. De nieuwe weergave hebben we daar namelijk van afgekeken. Hierdoor is het makkelijker de juiste persoon te vinden en kunnen gebruikers sneller werken op ANVA Hub voor adviseurs.

Continu in ontwikkeling

Bovenstaande is nog maar een greep uit alle veranderingen die we doorgevoerd hebben op basis van de dagboekstudie. Daarnaast hebben we nog talloze kleine verbeteringen doorgevoerd die ANVA Hub voor adviseurs gebruiksvriendelijker maakt.

De komende periode zijn we druk bezig met het ontwikkelen van een importtool. Door middel van deze tool kun je als kantoor jouw relaties en contracten gemakkelijk vanuit een bestaand CRM-systeem overzetten naar ANVA Hub voor adviseurs. Zodra deze tool gereed is, staat ons én jou niets meer in de weg om volop gebruik te maken van ANVA Hub voor adviseurs.

Daarnaast bieden we onze gebruikers altijd de mogelijkheid om nieuwe verbeteringen aan ons voor te stellen. Afhankelijk van de verbetering kijken we samen met de product owner, de servicedesk en consultants wat we wel en/of niet kunnen oppakken. We staan altijd open voor feedback en wensen om ANVA Hub continu te verbeteren. We nodigen graag uit om met ons mee te denken.

Ben je benieuwd naar de laatste stand van zaken of wil je meer weten over onze nieuwste oplossing speciaal voor financieel adviseurs? Kijk dan eens hier

Wil je meer weten over deze dagboekstudie of onze UX?

Neem dan contact op met Saskia via

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Blijf op de hoogte van de laatste nieuwtjes en schrijf je in voor de ANVA nieuwsbrief