In 2018 hebben wij Uservoice in gebruik genomen. Een plek waar onze klanten hun aanbevelingen over onze software met ons kunnen delen. Door een wijziging in de samenwerking tussen de Verenigde Staten en Europa op het gebied van privacy, moeten wij helaas stoppen met het gebruik van deze oplossing. We vertellen je hier graag meer over de plek waar jij (tijdelijk) jouw aanbevelingen met ons kunt delen tot we een volwaardig alternatief hebben voor Uservoice.
Uservoice slaat persoonsgegevens op in de VS. De Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) stond dit toe vanwege een overeenkomst tussen de VS en Europa, het zogenaamde Privacy Shield. Helaas is deze overeenkomst vorig jaar ongeldig verklaard door het Hof van Justitie van de Europese Unie. Hierdoor kunnen wij de bescherming van jouw persoonsgegevens onvoldoende garanderen en voldoen wij hiermee niet aan de eisen van de AVG. Wij kunnen daarom geen andere beslissing nemen dan te stoppen met het gebruik van Uservoice.
Klantfeedback is essentieel voor ANVA in de ontwikkeling van onze software. Wij betrekken onze klanten en ambassadeurs meer en meer door ze aan te haken vanaf de eerste brainstorms, tot gebruikerstesten en uiteindelijke demosessies. We zijn daarom hard op zoek naar een ander platform waar je op een laagdrempelige manier met ons aanbevelingen en feedback kunt delen én die wel voldoet aan de eisen van de AVG. We hopen je daar snel iets meer over te kunnen vertellen.
Ondanks dat we met Uservoice stoppen blijven alle bestaande aanbevelingen behouden. Je hoeft je dus geen zorgen te maken dat jouw feedback verloren gaat. Totdat we een nieuwe oplossing beschikbaar hebben voor het delen van aanbevelingen kun je gebruik van support.anva.nl. Dit is ons portaal waar je ook tickets in kunt dienen bij onze Servicedesk. Klik hiervoor op de link ‘klantwensen’.
Wij vinden het erg jammer dat we afscheid moeten nemen van Uservoice. We zien het ook als kans om opnieuw naar het proces van aanbevelingen te kunnen kijken en de klantfeedback die we al vaak inwinnen, nog beter onderdeel laten zijn van een nieuw platform waar aanbevelingen gedeeld worden. Volgende week staat de eerste sessie zelfs al gepland om met een groep klanten te brainstormen over dit onderwerp.
Blijf op de hoogte van de laatste nieuwtjes en schrijf je in voor de ANVA nieuwsbrief