Een nieuw kantoor, een nieuwe aanpak

Verhalen uit het klantdomein Het is maandagmorgen, een paar weken geleden, en ik kom de afdeling oplopen. De eerste vragen vliegen mij direct om de oren. “Wie heeft mijn stoel gezien?” “Waar is mijn toetsenbord gebleven?” Het is de eerste dag na de interne verhuizing van ons Customer Support team en daarmee zijn een aantal spullen op een andere plek terechtgekomen. Na een korte speurtocht kan gelukkig iedereen aan de slag.

Nu zullen jullie wel denken, vanwaar die interne verhuizing? We zijn bij ANVA aan het verbouwen. De invloeden van het thuiswerken door de Corona-periode merken veel bedrijven. Medewerkers werken meer thuis nu de mogelijkheden om digitaal te werken goed zijn ontwikkeld en geregeld.

Doordat thuiswerken meer gemeengoed is geworden, vinden we het binnen ANVA extra belangrijk om in verbinding te blijven, met elkaar en onze klanten. Dit stimuleren we door onze werkplekken te verbeteren en een meer warme en open sfeer in ons pand te creëren. Ook richten we een aantal ruimtes in voor samenwerking en ontmoeting, zoals huiskamers en een werkcafé.

Werken in domeinen

Afgelopen zomer zijn we van start gegaan met het werken in domeinen, waardoor teams anders ingedeeld werden. Tegelijkertijd met de nieuwe inrichting van de werkplekken hebben we er dan ook voor gekozen om per domein bij elkaar te gaan zitten. Ons Klantdomein (Customer Support, Sales & Marketing en Consultancy) werkt nu vanuit één vleugel van het gebouw. Hetzelfde geldt ook al voor ons Businessdomein. De tweede verdieping van ons kantoor wordt op het moment van schrijven ingericht voor het Product- en Delivery domein.

Als voormalig projectmanager binnen ANVA was deze interne verandering voor mij nog een kers op de taart. Vandaar dat ik naast mijn werkzaamheden als Lead Customer Support ook de verbouwing onder mijn hoede neem. Samen met een lokale architect en aannemers is er de afgelopen maanden hard gewerkt. Deze vakmannen houden de lijntjes kort tijdens onze overleggen en zijn flexibel in de planning. Ze luisteren naar onze wensen om de collega’s van ANVA zo min mogelijk te hinderen. Oftewel: ze vormen gezamenlijk hun eigen domein, het ‘Verbouwdomein’.

Korte lijnen

Vanaf mijn werkplek kan ik zien dat het werkt om als domein samen te werken en bij elkaar te zitten. Een mooi voorbeeld hiervan is hoe afgelopen week een consultant twee Customer Support collega’s over een issue hoorde praten en erbij is gaan zitten. Met z’n drieën is het probleem achterhaald en konden ze aan de oplossing beginnen. Maar ook de Content Specialisten van Customer Support horen collega’s van Marketing praten over een nieuw onderwerp voor een webinar en besluiten gezamenlijk dat dit verder uitgewerkt moet worden voor in de ANVA Help.

De lijntjes binnen ANVA worden iedere dag korter, terwijl ieders kennis wordt vergroot. Zo hopen wij jou als klant een nog betere service te verlenen. En het resultaat van de verbouwing? Die komt langzaam aan in zicht. Blijf ons dus vooral volgen!

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Blijf op de hoogte van de laatste nieuwtjes en schrijf je in voor de ANVA nieuwsbrief