Ervaringen ANVA Hub voor adviseurs ontdekken met dagboekstudie

Saskia vertelt Samen met onze collega's en pilotklanten van ANVA Hub voor adviseurs hebben wij afgelopen maand een dagboekstudie uitgevoerd. Een dagboekstudie is precies wat het woord zegt: voor een bepaalde periode moet je elke dag uitschrijven hoe je bepaalde werkzaamheden stapsgewijs uitvoert. Het ging in deze specifieke dagboekstudie om korte dagelijkse opdrachten op ANVA Hub voor adviseurs, die twee weken lang in de inbox verschenen. Ik neem je graag mee door dat proces.

Door deelnemers naar de verschillende functionaliteiten te vragen zonder hierbij uit te leggen hoe deze stappen uitgevoerd werken, konden wij goed zien hoe gebruiksvriendelijk ANVA Hub voor adviseurs is. Alle functionaliteiten die er nu zijn hebben de revue gepasseerd. Het startte met het aanmaken van een relatie, opvoeren van contracten, vastleggen van gesprekken en communicatie, bestanden aan het dossier toevoegen en het genereren van een standaardbrief. Daarnaast kregen de deelnemers een kijkje in de mogelijkheden van ANVA Flow en hoe werkprocessen hierin eenvoudig bijgehouden kunnen worden.

In cijfers

  • 10 opdrachten in 2 weken
  • Deelnemers: 10 pilotkantoren en 16 collega’s
  • 253 ingestuurde antwoorden
  • Bevindingen, wensen en follow-ups.

In twee weken tijd hebben we de deelnemers alle functionaliteiten laten testen, input gekregen voor verbeteringen en bugs opgelost.

De opdrachten waren opgebouwd aan de hand van een voorbeeldpersoon. Deelnemers kregen in twee weken tijd een kijkje in het leven van Marieke Jansen. Een dame die haar eerste huis ging kopen en daarbij verzekeringen wilde overzetten. Door Marieke te koppelen aan de deelnemers konden ze verdere stappen in ANVA Hub maken. Daarnaast konden we goed in de gaten houden of de problemen waar de deelnemers tegenaan liepen voortkwamen uit het platform of dat we ze vooraf bedacht hadden. In de eerste dagen kregen ze van ons een foutief woonadres om in te voeren, dat was een gecontroleerde fout. Later die eerste week kwamen we een bug tegen bij contracten. Doordat alle deelnemers dezelfde contracten invoerden, wisten we dat het niet aan het contract of aan de invoer kon liggen. Doordat we veel problemen konden elimineren op deze manier, was deze bug diezelfde dag al opgelost.

De antwoorden op de opdrachten dienen als input voor het verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid. Zo kregen we bijvoorbeeld van sommige functies terug dat deze niet goed vindbaar waren. Zonder deze dagboekstudie hadden wij dat niet kunnen weten. Veel feedback is inmiddels al verwerkt.

De input is ook gebruikt om de hulpfunctionaliteiten te verbeteren. Mocht je er niet uit komen, dan is er altijd een walkthrough in ANVA Hub. Deze ‘walkthrough’ loodst je door de functionaliteiten met simpele stappen en uitleg. In twee weken tijd hebben we de deelnemers alle functionaliteiten laten testen, input gekregen voor verbeteringen, bugs opgelost en weten we wat er nodig is voor een goede binnenkomst op het platform voor nieuwe gebruikers.

Wil je meer weten over deze dagboekstudie of onze UX?

Neem dan contact op met Saskia

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Blijf op de hoogte van de laatste nieuwtjes en schrijf je in voor de ANVA nieuwsbrief