Efficiënter en sneller advies met Safebay

Interview met Ulrike Geerlings van Appels Financieel Advies Ulrike Geerlings van Appels Financieel Advies is een pionier op het gebied van automatisering en digitale communicatie. Bij de introductie van de digitale handtekening ging ze daar meteen mee aan de slag en ze omarmde al vroeg het gebruik van social media. Voor zakelijke communicatie is ze sinds kort overgestapt op Safebay. Wij spraken Ulrike over haar beweegredenen en ervaring met Safebay tot nu toe.

Als financieel lifetime planner houdt Ulrike zich voornamelijk bezig met complexere trajecten zoals hypotheek- en vermogensadviestrajecten voor ondernemers, bij (echt)scheiding en estate planning. In dit soort trajecten heeft ze vaak intensief contact. Niet alleen met haar klanten, maar ook met collega’s en freelancers waar ze mee werkt. Ze merkte dat ze hierdoor steeds meer tijd kwijt was aan administratieve zaken. ‘Op een gegeven moment was ik 50 tot 60 procent van mijn tijd kwijt aan het verwerken van e-mails. E-mails van klanten maar vooral van maatschappijen die er een handje van hebben om enorm veel mails te sturen. Ik merkte echt dat dit ten koste ging van mijn adviestijd.’

Gemakkelijk vastleggen van gesprekken

Enkele maanden geleden kwam Ulrike in aanraking met Safebay en was in eerste instantie vooral geïnteresseerd in het veiligheidsaspect. ‘Veel van mijn klanten gebruikten Whatsapp, terwijl je je af moet vragen of je dat moet willen gezien Facebook hier als bedrijf achter zit.’ Het zijn echter de gespreksverslagen die je met Safebay kunt genereren wat Ulrike enthousiast maakte en over de streep trok om Safebay te gaan gebruiken. ‘Ik kan de chatgeschiedenis met mijn klanten met één druk op de knop opslaan als pdf om deze vervolgens op te slaan in het dossier, waardoor ik de compliance goed voor elkaar heb.’

Snelheid en efficiëntie

Safebay is inmiddels compleet ingeburgerd bij Appels Financieel Advies. De applicatie staat altijd aan. Zowel de desktop- als telefoonapplicatie. In de praktijk merkt Ulrike dat adviestrajecten veel efficiënter verlopen. ‘Tijdens een hypotheektraject maak ik een groepsgesprek aan met de verschillende partijen. Soms is er contact via een videogesprek met meerdere deelnemers. Hierdoor is iedereen meteen op de hoogte en hoeft er niet constant heen en weer gemaild te worden. Dat werkt vele malen sneller.’ Ook ervaart ze het gebruik van Safebay heel laagdrempelig is. ‘Klanten zijn veel sneller geneigd mij een kort bericht te sturen. Ze reageren vaker en sneller. Soms krijg ik om 1 uur ’s nachts nog berichten binnen.’

Safebay ambassadeur

Al met al is Ulrike erg enthousiast over Safebay. Ze heeft aangegeven dat het een belangrijk onderdeel is geworden van haar bedrijfsvoering en graag mee wil helpen aan de verdere ontwikkeling. Wij zijn trots dat ze hiermee de eerste Safebay ambassadeur is geworden! Tijdens ons gesprek gaf ze meteen aan dat schermdeelfunctie handig zou zijn voor adviestrajecten op afstand. Ze was blij om te horen dat deze mogelijkheid al sinds de laatste update in Safebay zit.

Meer weten over Safebay?

Op onze website vind je meer informatie of bel onze accountmanager Jurriën voor advies

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Blijf op de hoogte van de laatste nieuwtjes en schrijf je in voor de ANVA nieuwsbrief