Onze productteams zijn hierop aangepast en bestaan nu uit: een product owner, ontwikkelaars, een scrummaster, supportmedewerkers, consultants, en een accountmanager. We werken sinds 1 augustus dus allemaal in een nieuw team, waarmee we jullie als klant dichter bij de ontwikkelingen willen brengen. Dat is ook de reden van we support.anva.nl in een nieuw jasje hebben gestoken. Ook daar kies je nu niet voor een techniek/product, maar voor een proces. Je kan hierbij kiezen voor ‘Contracten en schades’, ‘Klantbeeld en communicatie’, ‘Polisschermen, voorwaarden en clausules’, ‘Management en data’ en ‘Diensten’.
Best even wennen voor jullie als klant en voor ons als Servicedesk, maar wel een belangrijke verandering. Dit stelt ons namelijk beter in staat om jullie feedback in de vorm van serviceaanvragen en incidenten mee te nemen de teams in. Omdat we daar alle disciplines bij elkaar hebben, kunnen we kijken wat we moeten doen om vragen te voorkomen (duidelijkere interfaces, instructievideo’s, betere documentatie etc.) en fouten snel op te lossen. Als uit een nieuwe oplossing veel incidenten komen, dan wordt het team gedwongen om na te denken wat ze gaan verbeteren bij een volgende ontwikkeling om te voorkomen dat ze zelf het werk weer terugkrijgen. Dit was voorheen veel minder het geval, omdat oplossingen door meerdere teams werden gebouwd als we verschillende technieken nodig hadden om het op te leveren.
Op de Servicedesk pakken we uiteraard iedere melding op, ook als deze onder het verkeerde kopje is aangemeld. Wij zien dat binnen 24 uur en hangen hem dan voor je om. Maar heb je feedback over de nieuwe indeling, mail die gerust naar mij. Van een aantal klanten heb ik reeds feedback ontvangen. Die gaan wij zo goed mogelijk verwerken.
Participeren in de sprintreview
Omdat in ieder team twee of drie collega’s van de Servicedesk meedraaien, weten we wat waar wordt gemaakt en kunnen we de input iedere ochtend meenemen de teams in tijdens de ochtendstart. Als klant kun je ook rechtstreeks je input leveren aan het team door deel te nemen aan de reviews. Hierin laten we zien waar de voorgaande twee weken aan is gewerkt en vertellen we wat we de komende twee weken gaan doen. Wil je een keer in een van de teams meekijken? Laat het ons dan weten.