Zekerhuis kiest voor MijnANVA en ANVA Analytics

Interview met René Vermeer, Zekerhuis Assuradeuren

/api.php/files/image/id/5ad5d68e4f72bdab178b4567

‘Migratie naar MijnANVA is noodzakelijk om een hoger doel te bereiken’

René Vermeer, directeur van Zekerhuis Assuradeuren, besloot in 2012 om de IT uit te besteden om zich te kunnen focussen op hun core business, adviseren. Nu zes jaar later maken ze de overstap naar het vernieuwde MijnANVA-concept en starten ze met ANVA Analytics. Tijd om terug te blikken en vooruit te kijken.

 

EIGEN BEHEER OF UITBESTEDEN

‘We stonden in 2012 voor een grote beslissing’, vertelt René. ‘We waren op een punt aangekomen waar we moesten kiezen of we opnieuw wilden investeren in hardware’. Er waren veel verschillende factoren die meespeelden legt René uit. ‘Je zou zeggen dat je alleen een afweging moet maken op basis van hardware-investering en de kosten om deze specialisatie in huis te houden. Er waren echter vele andere zaken waar we rekening mee moesten houden, zoals koeling van de hardware, de benodigde ruimte en softwarelicenties.’
 
Het grootste vraagstuk was volgens René compliance. ‘We vroegen ons af of we konden voldoen aan de steeds strengere eisen die aan een volmachtkantoor worden gesteld. Dat was toen al heet hangijzer en dit speelt nu wellicht nog meer dan vroeger.’

ANVA wist als geen ander hoe ons systeem ingericht was en de migratie was hierdoor binnen no time afgehandeld.

Alles bij elkaar was de beslissing om de IT van Zekerhuis Assuradeuren uit te besteden relatief snel genomen. ‘We wilden doen waar we goed in zijn’ vertelt René. ‘De belangen van onze klanten zo goed mogelijk behartigen’. De IT uitbesteden bij ANVA was een logische keuze. ‘ANVA wist als geen ander hoe ons systeem ingericht was en de migratie was hierdoor binnen no time afgehandeld.’

 

OVERSTAP NAAR HET VERNIEUWDE MIJN ANVA

Toen ANVA eind vorig jaar samen met Missing Piece het bestaande MijnANVA-concept verrijkte was dit het moment voor René om samen met ANVA te kijken naar de vernieuwde dienst. ‘We waren tevreden met het huidige concept, maar zagen hoe ver Missing Piece was met hun communicatieplatform’ vertelt René. De combinatie van Skype for Business en Anywhere 365 biedt Zekerhuis straks een geïntegreerd platform waarbij chat, video- en (conference) bellen op elke werkplek zijn ingeregeld.

 

MIGRATIE NOODZAKELIJK VOOR EEN HOGER DOEL

Over de migratie naar de nieuwe omgeving is René tot nu erg positief. ‘We hebben één persoon vrij gemaakt die zich alleen gaat richten op de automatisering en compliance. Samen met de consultants van ANVA zal hij het migratietraject begeleiden.’ Op de vraag of hij van te voren tegen de migratie opkeek: ‘Migratie is noodzakelijk om een hoger doel te bereiken, daarnaast heb ik vertrouwen in de consultants van ANVA en Missing Piece, die weten als geen ander hoe een migratie te werk gaat’.

 

START MET ANVA ANALYTICS

De migratie naar het vernieuwde MijnANVA-concept was voor Zekerhuis een goed moment om van AMIS over te stappen naar ANVA Analytics. ‘We hebben jaren met plezier met AMIS gewerkt, vooral ikzelf gebruikte het veel. Het werkte goed, maar miste enkele belangrijke zaken in de ontwikkeling.’ Zo vertelt René dat het in AMIS bijvoorbeeld niet mogelijk is om data op een goede manier te presenteren in de vorm van een dashboard. Iets waar hij veel behoefte aan heeft. Ook de dagelijkse update van de informatie was een belangrijke reden voor de overstap. De implementatie van ANVA Analytics begint na de migratie naar het nieuwe MijnANVA-concept. Over zijn verwachtingen is René heel helder. ‘Met ANVA Analytics beschik ik over meer dagelijkse managementinformatie die onze teamleiders kunnen gebruiken en op een makkelijke manier kunnen delen.’

 

MEER WETEN?

Lees verder op onze website voor meer informatie over:

MijnANVA

 

ANVA Analytics

VOLG ONS OP SOCIAL MEDIA

En blijf op de hoogte van al ons nieuws, onze events, webinars & blogs

MEER WETEN OVER DE TOEGEVOEGDE WAARDE VAN ANVA?

Mail of bel ons gewoon even!

033 - 4798200 Mail ons