Pionieren als investering in de toekomst

Interview met Roel der Kinderen

/api.php/files/image/id/5bfbb1e6a18810302f7d0084

 

Der Kinderen uit het Zuid-Limburgse Hulsberg is een echt familiebedrijf. Met 27 medewerkers en zes volmachten zijn zij actief in het zakelijke en particuliere segment. Een sterke klantrelatie is daarbij het uitgangspunt. Is dat traditioneel of klassiek? Niets is wat het lijkt. Het motto om elke dag een stapje extra te zetten, extern én intern, zorgt ervoor dat der Kinderen vooroploopt op het gebied van ICT en innovaties snel durft te omarmen.

Als Roel der Kinderen ons vertelt over de historie van het bedrijf merken we dat het pionieren diepgeworteld is. ‘Mijn vader heeft het bedrijf in 1960 opgericht. Hij hield kantoor aan huis en is op de ouderwetse manier begonnen door polissen op de fiets rond te brengen’, vertelt Roel, die daardoor van kinds af aan betrokken is bij het bedrijf. ‘In de vakanties mocht ik meehelpen en na mijn studie ben ik langzaamaan begonnen met de bedrijfsovername. In die tijd waren we al flink geautomatiseerd. Zo kochten we in de jaren ’80 een eigen server die we via modemverbindingen deelden met andere kantoren.’ Der Kinderen gebruikte toen nog de software van Nespa en daarna Pro-Assvan ForSure Solutions. ‘Doordat we zelf veel programmeerden maakten we daarmee ons eigen verzekeringspakket op maat. Ik was daarom niet zo blij dat we over moesten stappen op ANVA, maar dat is me achteraf erg meegevallen.’

 

SAMENWERKEN IN IT-ONTWIKKELING

In de jaren die volgden hield Roel de IT-ontwikkelingen nauwlettend in de gaten. Niet voor niets was der Kinderen een van de eerste gebruikers van de BRE en van ANVA CRM. ‘Ik ben altijd enthousiast over nieuwe toepassingen. Vaak pakt dat goed uit, maar soms spring je er te snel in.’ Hij benadrukt dat zijn insteek om voorop te lopen niet zozeer kostenbesparing is, of tijdwinst. ‘Ik zie het als een investering in de toekomst en het heeft als voordeel dat je mee kunt denken over de ontwikkeling.’ Roel ziet ook dat er steeds meer partijen komen die toepassingen rondom ANVA aanbieden. ‘Ik vind het een goede ontwikkeling dat ANVA dit omarmt.’ Zo is hij erg te spreken over de koppeling met FinConnect en de samenwerking met DDi. ‘Beide oplossingen werken mooi met elkaar samen en onze processen verlopen daardoor veel efficiënter. De transactierobot van DDi indexeert bijvoorbeeld alle binnenkomende formulieren van FinConnect en daarnaast ook de fysieke post, schade- en polisadministratie en documenten. Dit bevalt ons heel goed en we willen de robot nu nog breder gaan inzetten.’

"Direct snellere processen met ANVA Rules."

Roel der Kinderen

 

SNELHEID DOOR STANDAARDISATIE

Iets anders wat der Kinderen goed bevalt is ANVA Rules. Op dit moment gebruiken zij de oplossing voor het vergelijken en offreren van de personenautoverzekering. ‘We gebruiken de zomerperiode om te wennen aan de oplossing. Na de zomer breiden we het uit met onze woonhuisproducten.’ Maar dat wennen was volgens Roel niet echt nodig. ‘We hebben een korte instructie van twintig minuten gekregen en de oplossing is zo gebruiksvriendelijk dat iedereen er mee kan werken. Mijn collega’s zijn blij, ze merken nu al verschil en zien de voordelen. Het proces verloopt zeker twee keer zo snel.’ Ook de implementatie van ANVA Rules verliep snel en voorspoedig. Binnen twee dagen was der Kinderen “up and running”. ‘Jaren geleden maakten we de keuze om over te stappen op 100%-maatschappijproducten en hebben we onze backoffice volgens VPI en Volmachtbeheer ingericht’, licht Roel toe. ‘Daar plukken we nu de vruchten van. Mijn advies voor iedereen die ANVA Rules wil gebruiken is daarom om eerst je producten te standaardiseren, geen vrije labels meer te gebruiken en te streven naar standaardinrichting.’

 

Dit artikel is verschenen in het ANVA Magazine - november 2018.

Lees meer over ANVA Rules

VOLG ONS OP SOCIAL MEDIA

En blijf op de hoogte van al ons nieuws, onze events, webinars & blogs

MEER WETEN OVER DE TOEGEVOEGDE WAARDE VAN ANVA?

Mail of bel ons gewoon even!

033 - 4798200 Mail ons